Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Synth!! Liten frittstående eller softsynth?


Gjest

Anbefalte innlegg

Dette er vel å banne i Kirka, men jeg vil ha synth!!!!!

Hadde jeg dreti penger hadde jeg kjøpt meg Moog Voyager, men det er nok bare pur møkk som kommer ut så jeg får nøye meg med andre ting. (Var jeg ekkel nå?... Beklager... Sov dårlig i natt :P )

Men til en pris under 6000,- er det ikke mye man får, men det er NOE der ute. Er det folk som har erfaring med Alesis minste synth? Korg Microsynth er en råkul liten kladd med vocoder for herlige Buckethead-style-ting, men jeg har ikke prøvd den veldig mye mer en å stå å rope "chicken!!... KYLLING!!.. Hahahhaha... chickickicken!! Bak-KAA!.. Beeeek-bok-bok-bok..." -inn i en på imerslund så er det noen som har en/har prøvd en skikkelig?

Andre ting jeg burde vurdere? Midi-keyboard og software synth kanskje? Jeg vil gjerne ha vocoder og fete analoge filter type Moog! Dersom jeg kan få den bonusen å få soft-orgel ala Rhodes/Vox/Hammond med bra leslie med i software pakka så for all del gi meg tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa pri: innspilling hjemme for meg selv... Ved livebruk tror jeg at jeg vil bruke midi keyboard/brett av noe slag til å trigge sampler jeg har laga hjemme først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegar hva har det å si ?

Vi bruker softsynther live som bare det..

Du bør sjekke micro-korgen ut nøyere , ellers bør du sjekke ut den pakka jeg fikk på fredag , heter Korg Legacy Collection . Får med en KNALLFET Ms-10 kontroller , og 3-4 softsynther som kicker ass til litt old-type greier fine fine lyder.. og den kan du jo bruke som vanlig keyboard også:)!!!! bør sjekks , jeg er knall fornøyd..

PATCHBORDET PÅ DEN KONTROLLEREN ER SÅ FETT!!!!

>Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et n00b spm men br over med meg :P

Hvordan bruker du den ilag med annen programvare på PCen? Fx til å ta opp med (Rent studioprogram)

Elsker gamle synther som er fulle av knotter og Korg Legacy Collection ser virkelig ut som the works!! Kan alle knotten brukes som midi kontrollere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Softsynther er genialt, spesielt med tanke på hvor enkelt og beleilig det er.

Hvis du vil ha litt vintage stuff så sjekk ut disse:

- B4 (Hammond)

- PRO-53 (Gammel klassisker av en synth)

Ellers så har Edirol mye bra.

Når vi først er inne på Native Instruments, sjekk samtidig ut Guitar Rig, den er på flere områder en sterk konkurrent (på noen områder bedre!) til POD-en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det har å si? Ikke noe annet enn at man må sørge for å ha et dønn solid datasystem bare. Slik at man er SIKKER på at det ikke krasjer. Iallfall hvis man er HELT avhengig av de.

Men nå begynner det jo å komme seg og jeg vet om mange som bruker softsynther live.men personlig s¨å hadde jeg gått for synth live

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.