Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rettigheter, beskytte sitt materiale


Anbefalte innlegg

Ok, her kommer ett jævli dumt spørsmål...

Har seg slik at jeg skal inngå og skrive musikk for ett prosjekt med ett par karer i USA..

Jeg bor jo her, så det hele vil vel foregå i file-swap metoden..

Heh.. så kommer spørsmålet..

Går det ann å sikre seg på noe vis at ikke gøtta stikker av med det jeg skriver??

Planen var at om det ikke gikk, så vil jeg bruke materiale jeg skriver selv en annen plass.

Sist jeg og bandet jeg spilte i ville sikre låtene med kopirettigheter, så måtte det skje etter den hadde blitt offentliggjort via ett media, eller hva F.. det var. Var trommisen som styra medd et der.

Men er det noen som vet om jeg i det hele tatt har mulighet til å gjøre dette nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde sjekke ut www.tono.no og www.gramo.no. Der kan du registrere verkene. Er det kun du som står ansvarlig for det, så trenger bare du å registrere deg, men er det flere som har vært med å skrevet eller komponert noe, så må de også registrere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sende rekommandert til seg selv er også lurt. brenn låtene på en cd elns, send rekommandert til deg selv. signer ut pakken, men ikke under noen omstendighet åpne den. slik kan du, om du skulle oppdage at noen bruker låtene dine uten ditt samtykke, slå i bordet med bevis på når du skrev låtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beviser vel ikke noe.. Hvordan forsegler jeg pakken da, slik at det ikke skal være noen tvil om at jeg ikke har gjort dette i ettertid..

Snakka med en som jobba for gramo, og det viser seg slik at det ikke går ann å direkte kopi beskytte musikk i Norge.

Da må man til Tyskland eller USA å gi ut musikken. Norge oppererte ikke med slikt. Når musikk blir gitt ut i Norge så skulle det liksom være en begrensning for økonomiske rettigheter til andre, men at hvem som helst kunne kopiere musikken, spille den inn å gi den ut igjen etterpå.. Selv om den originale artisten stakk av med mesteparten av kronasjer for salget dems, så kunne ingen nekte dem å gjøre det.

Snodig ass... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.