Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

I Surrender, tenderly!


_MASTER_

Anbefalte innlegg

Jai-ja.. Da var dagen kommet, _MASTER_ har fått Sonar3 haha :P

Anyways.. Spilte inn Tender Surrender me Steve Vai, som en test under eksperimenteringen rundt programmet..

Syns selv jeg fikk lyden ganske nær originalen, både clean og "solo" lyd.. (Sett bortfra all den sure spillingen :P ) Hør på lyden før selve spillingen hehe

Hva syns dere om mitt første forsøk av innspilling av noe slag?!

WARNING: Mye unødvendige nonsens-runs, Mongo-Licks, Mange Sure Bends! hehe

(PS: Alt av gitar ble spilt inn sammenhengende, ingen klipp) :mrgreen:

http://www.soundclick.com/bands/4/eivindko...olstadmusic.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiller veldig mye, og jeg tror ikke at alt er like gjennomtenkt?

Hvis du er litt mer taktisk med hvor du plasserer de tekniske utbrudda dine, så vil de få en mye mer virkningsfull feel når de først kommer, hvis du skjønner? Det har lett for å bli et sammensurium av lyd når man kjører såpass mye shred, og ikke at jeg anklager deg for å spille sjelløst (det er noe av det dummeste man kan komme med til andre musikere) så føler jeg at tonene man stopper og hviler på er vel så viktige som tonene man raser innom i et løp. Tenk melodi, struktur, historie og dybde. :D

Og jada, jeg VET du bare gjorde det for å teste ut Sonaren, jeg bare skriver dette som et generelt utløp for min ideologi :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HELT enig med deg, bare så det er sagt :) Når det kommer til soloen, så må jeg si at absolutt INGENTING var gjennomtenkt, jeg bare kjørte på uten noe slags form for struktur.. :P Jeg kan ikke improvisere på et så raskt tempo..

Melodi: Fint lite, Struktur: Ingen, Historie: njæh, Dybde: Syyltynn.

Er altfor mange unødvendige tull-løp, detter på feile toner når jeg "stresser ned"

Det å Covre f.eks. en shred-låt er et helt annet kapittel, bortimot ingen problemer.. Det jeg trenger å jobbe med er å få improviseringen på et såppass høyt tempo til å låte strukturert og meningsfylt. Å Lage en låt fra skratsj går åsså egentlig bra, da tenker man ut ulike runs, "spiller de inn i fingra" bygger opp og får det til å låte dritfett.. Det var da ikke tilfelle på denne låten..

Så jeg er helt enig med deg på alle punkt!

Men lyden ble vel bra?! hehe :P

Cheers gutta.. takker for feedback :)

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.