Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alder, type Hofner gitar?


Concker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Fadern har bestandig hatt denne halv elektriske Hofner gitaren han fikk av sin far mens han var ung, Som han igjen kjøpte brukt. Ser meget bra ut, og låter temmelig greit. Men jeg har fått lyst til og finne ut alder og eventuelt akkurat hvilken type Hofner dette er, Hofner er et tysk merke jeg ikke har hørt så mye om, så jeg vet så og si 0 om den.

Jeg fant heller ikke noen serial på gitaren, men inni et av lydhullene er det klistret på en lapp med Hofner logo etc, Men eneste av informasjon som står der er MODEL: 472EG Og da er 472EG skrevet med blå kulepenn.

Selv tipper jeg gitaren er fra 60tallet, Mener Elvis også brukte en nesten helt lik Hofner gitar i noen opptredener også? Vet han brukte som regel Gibson men.. jaja ;)

Så om noen har peiling på dette merket hadde det vært knall, tipper datoen er printa bak på halsen eller noe sånt, men har ikke lyst til og ta av den :) Men kommer kanskje en lite stykke med bare modell nummeret også.

Slenger med noen bilder også:

post-9164-0-04714600-1296311741_thumb.jp

post-9164-0-85080600-1296311805_thumb.jp

post-9164-0-76675500-1296311839_thumb.jp

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datoen burde være skrevet på baksiden av lokket, nær f-hullet. Evnt så er pottene datomerket på baksiden.

Dato på kropp

Dato på pott

Sjekk på innsiden av kroppen med en lykt og en speile først...tror kanskje det er sikreste og enkleste :)

Har prøvd dette uten hell. Siden det er skrevet med vanlig blyant er det veldig vanskelig og finne det inni der, eller og se noe som helst med speilet jeg har :P

Det er vertfall ingenting på pot'ene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke står 477? Det går jo ann å ta kontakt direkte med Höfner for hjelp også.

Er sikker ja, men de kan jo også ha skrevet feil på lappen også. Har sendt mail til hofner også :)

Den er vertfall ikke helt lik som den du linker der som er 93mod, pickupen er litt anderledes, samt så virker det som 477 er noe mindre, denne gitaren fadern har her er det ganske stor kasse på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.