Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall med bi-lyd


Arachno

Anbefalte innlegg

Eller ikke, hvis du først nå fant ut hva kondensatorer er. La det være. Trøsten er at det ikke tar veldig lang tid hvis man vet hva man driver med, så da er det ikke så dyrt.

Vet man ikke hva man driver med, inneholder de der nok strøm til å smelte metall. Det vil du ikke ha i kroppen.

Smelte metall?!? Huffda.. Kanskje best å holde alle de ti tommeltottene unna de greiene der, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta kondissene på min 71 marshall og hadde den samme lyden etterpå. (jeg som har den tråden på vintagegitarforumet) Så er ikke nødvendigvis de som er gåen.

Skal oppdatere om jeg får vekk den støyen på min. Har en "doktor" som driver å måler å styrer inni den for å prøve å finne ut av det.

Noen sier det er en viss støy av gamle amper.( har mine tvil att den skal være uharmonisk uansett) ,sånn jeg har skjønt det er det vel å få den støyen til å bli harmonisk. For på min høres det nesten ut så det er en oktavpedal eller no som står på i bakgrunnen. spesielt på lyse toner på gitaren. Er snodige greier og håper virkelig jeg får den ulyden vekk. er jo sjæfamper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Marshall amper etter '69 bør det være høy nok filtrering til å unngå ghostnotes.

Men det innebærer jo at alle filterkondisene virker som de skal.

Det gjør de ikke bestandig, og nye filterkondiser kan også fungere dårlig.

Høyere verdi på filterkondiser strammer opp bassen i ampen,

men det går på bekostning av generell mykhet og rundhet i lyden.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"who you gonna call, Ghostbusters" :lol:

Fan, dette var kjedelig Terje.. Å bytte kondiser er ingen stor jobb på ampen din.. Men i jakt på mer info om fenomenet snublet jeg over dette inspillet på et lignende problem:

I have a similar problem with my Marshall-took it to a tech, who added more filtering to the caps before he realized the problem wasn't that, it was the speaker-cone cry. Mine has a V30 also. The way he described it, if the ghost note goes down a step as you play an ascending scale, it's a ghost note and probably filter caps. If it's an octave down on your upper two strings above the 12th fret, it's cone cry. So which is yours doing?

Kan det være noe i dette..?

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"who you gonna call, Ghostbusters" :lol:

Fan, dette var kjedelig Terje.. Å bytte kondiser er ingen stor jobb på ampen din.. Men i jakt på mer info om fenomenet snublet jeg over dette inspillet på et lignende problem:

I have a similar problem with my Marshall-took it to a tech, who added more filtering to the caps before he realized the problem wasn't that, it was the speaker-cone cry. Mine has a V30 also. The way he described it, if the ghost note goes down a step as you play an ascending scale, it's a ghost note and probably filter caps. If it's an octave down on your upper two strings above the 12th fret, it's cone cry. So which is yours doing?

Kan det være noe i dette..?

Den burde nok vært en tur hos doktor'n, ja.. Endret av Arachno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ampen ankommet "fastlegen".. Ikke no særlig tvil om at dette er ghost notes.. Det må spilles LITT over soveromsnivå for en døv person for å få disse notene lurt frem, så derfor misset jeg fenomenet når den var inne til rørbytte sist. Venter inn noen gode glatte-kondiser fra Gluke, så da blir det nok fest i lokalet til Arachno igjen.. Artig fenomen, skal prøve å se om jeg får scopet fa`n-skapet, og lagt ut bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.