Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall med bi-lyd


Arachno

Anbefalte innlegg

Jeg har en Marshall 1959 reissue som ikke er "helt god". Jeg vet ikke om dette er et vanlig problem med disse ampene, men når jeg spiller enkelttoner, f.eks H i tolvte bånd, så er det som om det kommer en EKSTRA tone ut av den. Nesten som om jeg spiller med octaver, harmonizer, eller noe sånt. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men en slags "vibrasjonslyd".. Trodde først at det kanskje kunne være noe med KABINETTET, men nå har jeg prøvd med TRE forskjellige kabinetter.. Hva i huleste kan dette være for noe, tro? Irriterende som f**n er det ihvertfall.. :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg skriver et innlegg i en rørtråd så angrer jeg meg etterpå, fordi jeg som regel avslører at jeg ikke har videre peiling på rørteknologi- men har du forsøkt å sette forsterkeren så langt unna kabinettet som mulig? Slik at vibrasjonene fra kabinettet ikke "slår inn" på forsterkeren?

Da finner du jo ut om det er noe i forsterkeren som fanger opp vibrasjoner og forsterker de. Kan være mikrofoniske rør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg skriver et innlegg i en rørtråd så angrer jeg meg etterpå, fordi jeg som regel avslører at jeg ikke har videre peiling på rørteknologi- men har du forsøkt å sette forsterkeren så langt unna kabinettet som mulig? Slik at vibrasjonene fra kabinettet ikke "slår inn" på forsterkeren?

Da finner du jo ut om det er noe i forsterkeren som fanger opp vibrasjoner og forsterker de. Kan være mikrofoniske rør?

Nei, DET har jeg ikke prøvd. Har hatt ampen oppå kabinettet hele tiden. Skal prøve det i morra, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghost notes. Det er en del av vintage amp design. Noen amper har det mer markert enn andre. Ganske vanlig greie på gamle marshalls. Trenger ikke være no "feil". Det kan være kondisene, men man kan få det med helt nye også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde du samme problem før du bytta rør?

Kan jo være feil på de nye rør(a)?

Hadde samme problem før jeg bytta rør, ja.

Disse "ekstratonene" var faktisk litt av grunnen til at jeg byttet rør, trodde kanskje at det ville hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostnotes, ja. Det er det jeg har. Bør kanskje få sjekket tilstanden til disse kondisene, da. Men først skal jeg prøve det som CastorFiber foreslo; å sette ampen litt unna kabinettet for og se om det kan hjelpe noe.

Endret av Arachno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe greie på elektronikk, så jeg tar ikke sjansen på å fikle INNI ampen. Vet ikke hvordan disse kondisene ser ut, engang.. (Har stor respekt for ting som går på strøm, en gang da jeg var guttunge så puttet jeg fingrene inn i en lampe som noen hadde skrudd pæra ut av, men ikke dratt ut kontakten..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.