Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

17500 for valley arts custom pro?


woksin

Anbefalte innlegg

hmm...det er mye penger for en såpass gammel gitar, ville definitivt prøvd/sjekka den ut før jeg hadde gjort noe.

For 17500 kr får man strøken Custom Suhr og Tom Anderson, som du nesten har garanti for at er kvalitetsgitarer.

Men om det er Valley Arts du vil ha, så kan du jo også sjekke Ebay...litt billgere i USA(til og med etter moms og frakt)

Men ja, angående gitaren du snakker om: Finn ut hvor mye slitasje Tremolo og bånda har, og om halsen er som den skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at Valley Arts rangerer fra rimelige gitarer på 4-5000,-.

Valley Arts var custom byggere med god ry på 80-tallet.

I 1992 så ble Valley Arts kjøpt opp av Samick som brukte designet til sine gitarer... gode gitarer fra Samick var det. Solgte en for å få råd til forsterker i forfjor. Ble senere kjøpt opp av Gibson... som eier de i dag.

Uansett... du sier Custom Pro.. 1990. Vi snakker da om en pre-samick/pre-Gibson Valley Arts gitar. Det er i så tilfelle The Real McCoy.

Du kan forøvrig søke litt kunnskap her: http://www.valleyarts.com/home.htm

Iflg. denne siden så startet de på 1400$ som blir ca. 9000 norske kroner (i 1989). Med litt tull, toll og påslag fra norske forhandlere så kommer nyprisen kanskje reelt i nærheten av prisen kisen vil ha for den du er tilbydt, men jeg mener å huske at du kunne få tak i disse i Norge for rundt 20k før Samick kom inn i bildet (måtte gjøre litt reasearch når jeg ble tilbudt en).

Det er gode gitarer, så du må gjerne slå til dersom Valley Arts er noe du sikler på og synes det er verd pengene... Jeg synes derimot prisen var noe stiv...og med noe, så mener jeg veldig.

De er relativt ukjente, så jeg tror du skal slite med å få igjen summen dersom du vil selge en gang...

På eBay så fant jeg ett par... den dyreste jeg fant (dog mangler litt vital info) koster ca. 1200pund (UK)... Selv med toll og frakt så sparer du en del...

Valley Arts er topp gitarer og hadde heller valgt en slik i stedet for Gibson Les Paul Studio... gitt at det er samme pris... men til 17500,-... da går jeg heller for en Gibson Les Paul Standard/Classic eller en fet PRS... lett.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...det er mye penger for en såpass gammel gitar, ville definitivt prøvd/sjekka den ut før jeg hadde gjort noe.

For 17500 kr får man strøken Custom Suhr og Tom Anderson, som du nesten har garanti for at er kvalitetsgitarer.

Men om det er Valley Arts du vil ha, så kan du jo også sjekke Ebay...litt billgere i USA(til og med etter moms og frakt)

Men ja, angående gitaren du snakker om: Finn ut hvor mye slitasje Tremolo og bånda har, og om halsen er som den skal være.

jeg har sett bildene, den ser helt strøken ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at Valley Arts rangerer fra rimelige gitarer på 4-5000,-.

Valley Arts var custom byggere med god ry på 80-tallet.

I 1992 så ble Valley Arts kjøpt opp av Samick som brukte designet til sine gitarer... gode gitarer fra Samick var det. Solgte en for å få råd til forsterker i forfjor. Ble senere kjøpt opp av Gibson... som eier de i dag.

Uansett... du sier Custom Pro.. 1990. Vi snakker da om en pre-samick/pre-Gibson Valley Arts gitar. Det er i så tilfelle The Real McCoy.

Du kan forøvrig søke litt kunnskap her: http://www.valleyarts.com/home.htm

Iflg. denne siden så startet de på 1400$ som blir ca. 9000 norske kroner (i 1989). Med litt tull, toll og påslag fra norske forhandlere så kommer nyprisen kanskje reelt i nærheten av prisen kisen vil ha for den du er tilbydt, men jeg mener å huske at du kunne få tak i disse i Norge for rundt 20k før Samick kom inn i bildet (måtte gjøre litt reasearch når jeg ble tilbudt en).

Det er gode gitarer, så du må gjerne slå til dersom Valley Arts er noe du sikler på og synes det er verd pengene... Jeg synes derimot prisen var noe stiv...og med noe, så mener jeg veldig.

De er relativt ukjente, så jeg tror du skal slite med å få igjen summen dersom du vil selge en gang...

På eBay så fant jeg ett par... den dyreste jeg fant (dog mangler litt vital info) koster ca. 1200pund (UK)... Selv med toll og frakt så sparer du en del...

Valley Arts er topp gitarer og hadde heller valgt en slik i stedet for Gibson Les Paul Studio... gitt at det er samme pris... men til 17500,-... da går jeg heller for en Gibson Les Paul Standard/Classic eller en fet PRS... lett.

Jeg vet det... jeg har en Gibson Les Paul Classic, og en sjelden utgave av en ibanez s gitar. Og jeg elsker Valley arts gitarene. jeg kan vise dere bildene. og jeg kan kanskje få pruta ned gitaren litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dessverre at selger er litt for optimistisk. Det er en 20 år gammel gitar, som ikke er et samlerobjekt på samme måte som en 50-60 år gammel stratocaster.

For 17500 kan du som andre har nevnt få en nærmest helt ny Suhr eller Tom Anderson. Prisen på en 20 år gammel gitar må derfor stå i forhold til dette. Vanskelig å anslå en pris på den der uten å ha prøvd den, men om den i det hele tatt er verdt et 5-sifret tall er vel egentlig det gode spørsmålet.

Husk: Den er ikke verd mer enn noen er villig til å betale for den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikket på bildene, og "helt strøken" er den dog ikke? Synes det ser ut som den har en rekke bulker både her og der, inkludert på halsen, i og for seg ikke så rart i følge alderen på gitaren. Noen "Closet find" er det da så absolutt ikke. Jeg synes den framstår som for dyr. Mange tusen for dyr, selv om det sikkert er en veldig bra gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.