Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til gitarduel


Guns N' Roses

Anbefalte innlegg

Fest en halv kulepenn på baksiden av headstocken. Få tak i et par- tre knøttsmå hylere, type bløtkakefreser, og allier deg med en kamerat som er utstyrt med disse, samt en lighter. Så putter kompisen kakehyleren ned i kulepennen/plastrøret, tenner på, og så har du fyrverkeri på gitaren.

Trodde jeg fikk til en sånn "hoppe midt inn i videoen", men det funket ikke. Spiss øynene på 47 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skulle til å si det. Ikke vær redd for å bruke litt tid. Når man står på scenen og gjør noe man kanskje ikke er helt trygg på, så er man i en sånn "timelapse"- tilstand. Man har på følelsen av at man har holdt på i en evighet, men så er det bare snakk om 20 sekunder. Vær utadvendt, se på publikum, rør på deg, spill det samme flere ganger, og så videre. Ikke klem inn 8 ting du har tenkt på å gjøre på ett minutt. Da rekker ikke folket å få det med seg. 8 takter som det ikke skjer noe som helst føles som en evighet for deg, for publikum er det bare som at de rekker å trekke pusten.

Torsdag- skaff deg en eller annen effekt de ikke har sett før. Digitech Whammy, ta den helt ut, eller en talkbox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spill i samme key hvertfall da, ellers blir det helt forferdelig å høre på (hvis dere liksom skal spille annenhver gang i 10-15 sek hver) det syntes hvertfall jeg er kulest ;)

Jeg hadde juble mest på den gitaristen som spilte tøft, bevegde seg mest og så ut som han hadde det mest morsomt istedet for å stå å se ned i halsen for å drive sweeping og annet tullball.

Gjerne litt hopping og rare ansiktsuttrykk osv, se på Angus Young, eller guns n roses fra 80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne litt hopping og rare ansiktsuttrykk osv, se på Angus Young, eller guns n roses fra 80 tallet.

Takk! Endelig kom den :D

Se fra 4 minutter. Kanskje ikke en duell, men dere kunne ha byttet på solo og rytme eller eventuelt fått en tredje gitarist til å ta rytmen.

PS. Generelt enig med oystein1988 om at dere bør gå for samme key, som i videoen.

Endret av Erdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hvertfall utrolig slapt om kompet forsvinner når noen begynner å spille solo som regel.

Jeg regner med duellen kommer som solo i en låt, og ikke blir et eget nummer? Det synes hvertfall jeg er det kuleste. Og da bør kompet absolutt gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke samme toneart, jeg foreslo det for han jeg skulle spille mot, men det ville han ikke. :P

Skal se om jeg klarer å overtale han til at vi gjør det slik at han andre spille komp eller noe.

Poenget er vel å underholde? Det blir kanskje underholdende om dere spiller i hver deres toneart, men på en annen måte enn det du kanskje hadde håpet på. Dere er dømt til å mislykkes om dere ikke enes her.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Boss Looper av noe slag... spille noe stilig heftig noe på helt ordinært vis.

Så "spiller" du det samme med tenna... så "spiller" du det samme med gitaren bak nakken.

Når jeg sier spiller, så er det selvsagt playback med pedalen.

Du bryter ingen nye grenser med trikset... men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat hvordan det vil høres ut med forskjellige tonearter, men jeg vil tro at det får en større musikalsk underholdningsverdi hvis dere spiller over et komp (i samme toneart altså). Som i filmen under, eller i forrige jeg postet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke akkurat hvordan det vil høres ut med forskjellige tonearter, men jeg vil tro at det får en større musikalsk underholdningsverdi hvis dere spiller over et komp (i samme toneart altså). Som i filmen under, eller i forrige jeg postet.

Håper det ikke er like stor ferdighetsforskjell på dere som de to på denne videoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.