Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til gitarduel


Guns N' Roses

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Skal spille konsert med gamle bandet mitt på torsdag og just for the lulz skal jeg og hoved gitaristen dems ha en gitarduel, vi er gode venner så det kommer ikke til å være særlig seriøst. Tror jeg er mer teknisk enn han, men det hjelper lite da han sikkert planlegger å sjarmere publikum i senk med ett eller annet sjukt stønt! :lol:

Trenger da noen tips til kule ting jeg kan gjøre med gitaren. Har allerede tenkt at jeg skal spille med gitaren bak hodet, noen lignende moves dere kan foreslå eventuelt noen kule licks? :)

Og nei, tror ikke jeg skal tenne på gitaren! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, tenna og duckwalk, noe mer? :) Duckwalken må nok øves inn litt da! :P

Tror jeg skal sweepe, det kan ikke han jeg skal spille mot! :lol:

Edit: Awesome video!

Det blir mye bedre hvis dere på en måte prøver å "spille på samme lag" hvis du skjønner. Kjøre på et felles tema, på en måte, men likevel kamuflere det som en duell. To gitarister som lirer av seg alle tekniske licks de kan i hytt og gevær, står i fare for å bli veldig kjedelig å høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spille med tenna? Hvordan da? Bare... bruke de som plekter liksom? :P

Du bruker fortenna som plekter. Husk å bare bevege hodet ditt "oppover", siden en nedover-bevegelse kan sette fast strengen mellom tenna. Det vil du ikke. TRO MEG! :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mye bedre hvis dere på en måte prøver å "spille på samme lag" hvis du skjønner. Kjøre på et felles tema, på en måte, men likevel kamuflere det som en duell. To gitarister som lirer av seg alle tekniske licks de kan i hytt og gevær, står i fare for å bli veldig kjedelig å høre på.

Vet, tenkte på det, men blir litt vanskelig å få til noe på så kort tid :P

Du bruker fortenna som plekter. Husk å bare bevege hodet ditt "oppover", siden en nedover-bevegelse kan sette fast strengen mellom tenna. Det vil du ikke. TRO MEG! :ninja:

Ah, der har vi det! :)

Skal bare huske å ikke gjøre det feil vei, isåfall det kommer til å gjøre jævlig vondt! :ninja:

Edit: Hva er flagoletter?

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.