Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til og få denne lyden fra en tele


Concker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har virkelig fått denne gitar tonene på hjernen:

Tenker da mest på introen her, og lurer på om noen har noen tips til og nærme meg den lyden med en Telecaster, EN CV Custom for og være presis.

Bruker en Fender mustang amp for tiden så har en god del og velge i av forsterkere og effekter (Meget kurrant effekter for gutterommet)

Så har disse forsterkerne og velge mellom:

Fender 57 Deluxe

Fender 59 Bassman

Fender 57 Champ

Fender 65 Deluxe Reverb

Fender 65 Princeton

Fender 65 Twin reverb

Fender Super Sonic

Vox ac30

Eldre marshall

Nyere marshall

samt noe heavy metal stuff jeg aldri bruker.

Så i tillegg til dette har jeg en god del av effekter og velge mellom, så burde være mulig og komme nær en slik lyd, i mine ører minner lyden veldig om en tidlig strat men kommer vel sikkert nært nok med en tele også :)

Takker for alle seriøse svar.

-Danny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si dette er en ganske typisk neck-humbucker lyd, men det skal vel gå an å komme i nærheten med Tele'n også. Bruk neck-pickup og skru opp ampen til den brekker/vrenger evt. kjør en OD pedal foran. Det kan også være det brukes en kompressor her uten at jeg er helt sikker, men det høres slik ut.

Ellers må jeg jo si at det var en brukbar samling stash du hadde på lista di der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si dette er en ganske typisk neck-humbucker lyd, men det skal vel gå an å komme i nærheten med Tele'n også. Bruk neck-pickup og skru opp ampen til den brekker/vrenger evt. kjør en OD pedal foran. Det kan også være det brukes en kompressor her uten at jeg er helt sikker, men det høres slik ut.

Ellers må jeg jo si at det var en brukbar samling stash du hadde på lista di der! :)

Nå trur jeg han mente forsterkermoduler han har tilgjengelig. :)

Skvatt litt med en gang da jeg så lista men så leste jeg innlegget litt nøyere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe av "effekten" er også at han spiller på åpen streng og høyt oppe på strengen under, hvis du skjønner.

prøv med åpen e-streng pluss 11. bånd på a-strengen f.eks.

ellers mener jeg det samme som de andre sier. neck-pickup + OD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe av "effekten" er også at han spiller på åpen streng og høyt oppe på strengen under, hvis du skjønner.

prøv med åpen e-streng pluss 11. bånd på a-strengen f.eks.

ellers mener jeg det samme som de andre sier. neck-pickup + OD

Han spiller med capo på 9bånd og spiller basicly C - G - Am - F (noe sånt, har ikke satt meg ned for og pugge hele greia enda)

Får se om jeg får stilt inn noe lignende, ender som regel opp med at jeg finner noe annet tøft som jeg bygger videre på :P Litt av ulempen med en slik amp, men en veldig gøy amp alikevel som låter veldig godt på moderate volum.

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som jeg kommer nermest med en 57 deluxe, den er litt dypere i lyden og hjelper på siden telecasteren blir fort veldig lys :) Har tone veldig langt ned, kanskje 4 eller noe (litt vanskelig og si med tele knotter :P) Så mye mid og bass, mitt på treet med volume og gain, samt treable litt lavere en volum, så en tubescreamer med srv instillingene forrand :) Ble faktisk veldig bra, litt lysere på noen noter med det får gå! :)

Takker for hjelpen, men kom gjerne med fler tips :) Er gøy og leke med lyd :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.