Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey 6505+ rør.


Wotixa

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte en Peavey 6505+ topp. Og det virker som 2 av røra ikke funker. Er 2 poweramp rør tror jeg dem som har ryki. Fordi Når jeg skur på lyd og alt sammen så lyser alle 4 røra men bare 2 av dem lyser blått. En kpmpis har den samme amåen og alle 4 hans lyser blått og har mye høyere lyd enn meg. Hvor mye koster det evt å bytte 2 rør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kjøpe matchede sett med rør, du må bytte dem samtidig, og du må justere bias i ampen når du bytter. Og det må en kyndig person gjøre for deg, med riktig utstyr. Og det koster penger.

Når det gjelder lys i rør, så er det ingen sammenheng mellom om de lyser og om de virker. Det er rett og slett helt tilfeldig, og skyldes små variasjoner under produksjon av amp og/eller rør.

Dersom du synest at din amp spiller lavere enn hans, så betyr ikke nødvendigvis det at noen av rørene er gått. Det kan skyldes mange andre ting, som forskjellig kabinett, forskjellig gitar, bruk av effektpedaler, ulik EQ-setting osv osv osv. Om du er i tvil: Ta med ampen til en tekniker og be om å få den (og rørene) sjekket før du bytter. Da risikerer du ikke å kaste penger ut av vinduet på rør som ikke trengte et bytte likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei tusen takk, Men vi prøvde med samme gitar og kabinett hjemme hos meg. og han har helt lik topp og da lyste 4 blåe rør bak og bare 2 hos meg. Akuratt som om min var 60W og han sin 120W

Er du sikker på at det er selve RØRENE som lyser blått, og ikke 4 blå LED-lys inni ampen? I min Engl lyser det RØDT, ikke fra rørene men fra noen små LED-lys som de har satt inn der for at det skal se "tøft" ut. Trur eg.. Selve rørene minner vel mer om svake lyspærer når ampen står på. Endret av Arachno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.