Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitarundervisning


Gitarkongen_85

Anbefalte innlegg

Dropp gitarlæreren!

Vet ikke om det er det rette å gjøre. Jeg vil heller si man skal bruke gitarlæreren som en inspirasjonskilde, og en ressurs, på lik linje med Vai eller Hendrix. Det var en eller annen som sa: Kopier alt du kan fra alle, og lag din egen mix. Jeg tror det er noe i det.

Uansett, jeg skal starte med min første elev nå, han har heller aldri tatt i en gitar. Han er 12 år, tror jeg skal høre hva slags musikk han har lyst til å spille, og legge opp undervisningen på hans premisser. Liten vits i å lære han klassisk eller impro hvis han kun har lyst til å spille Blink 182.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp gitarlæreren!

Vet ikke om det er det rette å gjøre. Jeg vil heller si man skal bruke gitarlæreren som en inspirasjonskilde' date=' og en ressurs, på lik linje med Vai eller Hendrix. Det var en eller annen som sa: Kopier alt du kan fra alle, og lag din egen mix. Jeg tror det er noe i det.

Uansett, jeg skal starte med min første elev nå, han har heller aldri tatt i en gitar. Han er 12 år, tror jeg skal høre hva slags musikk han har lyst til å spille, og legge opp undervisningen på hans premisser. Liten vits i å lære han klassisk eller impro hvis han kun har lyst til å spille Blink 182.

Lykke til :D[/quote']

Hehe, sannheten er vel at du kommer til å gjøre alt som står i din makt for å forvandle gutten til en vaskeekte ridderrocker :wink:

Er forøvrig helt enig. Det å ha en bra gitarlærer kan være en uvurdelig ressurs og inspirasjonskilde.

De her inne som mener man blir dårligere av å lære mer er sikkert uenige med meg. Men de tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp gitarlæreren!

Vet ikke om det er det rette å gjøre. Jeg vil heller si man skal bruke gitarlæreren som en inspirasjonskilde' date=' og en ressurs, på lik linje med Vai eller Hendrix. Det var en eller annen som sa: Kopier alt du kan fra alle, og lag din egen mix. Jeg tror det er noe i det.

Uansett, jeg skal starte med min første elev nå, han har heller aldri tatt i en gitar. Han er 12 år, tror jeg skal høre hva slags musikk han har lyst til å spille, og legge opp undervisningen på hans premisser. Liten vits i å lære han klassisk eller impro hvis han kun har lyst til å spille Blink 182.

Lykke til :D[/quote']

Hehe, sannheten er vel at du kommer til å gjøre alt som står i din makt for å forvandle gutten til en vaskeekte ridderrocker :wink:

Er forøvrig helt enig. Det å ha en bra gitarlærer kan være en uvurdelig ressurs og inspirasjonskilde.

De her inne som mener man blir dårligere av å lære mer er sikkert uenige med meg. Men de tar feil.

Jeg regner selvfølgelig med at jeg er genial... Og da finner jeg alltid de beste løsningene selv. Snapper opp ting her og der, men prøver alltid å forstå hva jeg gjør. Den dialogen tar jeg heller med mitt eget hode istedet for med en "guru". Gitarister er som oftest så sære. Kan sikkert finne en genial inspirator borti Tibet eller noe slikt, men lykketallene er som regel ingen milliongevinst. Er nok en grunn til at de aller aller beste, bedre enn de derre... ja, er fullstendig selvlærte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis man ikke tar sikte på å bli en gitarlegende som finner opp en ny stil, men bare rett og slett bli en bra gitarist - da tror jeg ikke gitarlærer er så dumt. Det at man har en lærer, betyr ikke at man behøver å spille akkurat likt som den læreren...Men det er så mye man kan plukke opp fra noen som er mye bedre enn en selv, og det gjør man så mye letter ved å ta timer. Det er ikke sant som du sier at alle de beste gitaristene er selvlærte. Men det avhenger selvsagt en del av læreren. Min basslærer er innmari allright sånn...Han sier at basslyden min skal han aldri blande seg borti, man må ha sin egen "sound." Og så sier han at INGENTING er feil....hvis du gjør det - så er det riktig. Men det er klart at når fyren er en av landets dyktigste bassister, så har han mye å lære bort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.