Gå til innhold
Gitarkongen_85

gitarundervisning

Anbefalte innlegg

går dere på noe gitarundervisning? jeg har gått et par år nå, og syns det er veldig greit. Men det jeg lurer på, er om jeg kanskje skal prøve å lære andre å spille litt, kanskje tjene litt penger.. Har noen av dere noen erfaring med å undervise andre? hvis ja, syns dere det er gøy/ok/ greit?

Syns det virker ganske kult jeg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg driver og holder på å få meg gitarlærer.

Når det gjelder å undervise andre så har jeg vist en del andre ting og sånt. Men en ting er å vise ting og forklare litt, en annen ting er å legge opp en slags undervisningsplan. Litt av grunnen til at man går til gitarlærer er vel for å få en mer disiplinert øving.

Så tror jeg det er veldig varierende hvor utfordrende det ettersom hvor flinke elevene eventuellt måtte være. Det pedagogiske aspektet må ikke neglisjeres heller, vanskelig å lære fra seg på en god og lettfattelig måte. Det å se an om eleven er villig til å f.eks lære teori er nok en kunst som skiller de gode og de dårlige lærerene.

Men forsøk vil nå jeg si :) Hvis det gjelder å undervise begynnere i helt enkle og greie ting ville jeg forsøkt ihvertfall. ville gjort det klart at jeg ikke var så erfaren lærer og presisert at det er viktig med en dialog mellom lærer og elev.

Lykke til uansett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en elev inne en liten stund. Han hadde aldri tatt i en gitar. Jeg synes å se hvor mye mbedre han ble over tid var veldig gøy. Ellers var det ustyrtelig kjedelig. Han ga seg etterhvert, aner ikke hvorfor, for han sa at han synes det var kjempekult først.

Men jeg skal kanskje ta inn en til, som har spilt en stund, slik at det blir aktuellt å jamme litt og ha det litt gøy. Så det tror jeg kommer til å bli fett. Så mitt tips som en ungdom uten allverdens tolmodighet, skaff deg noen som kan spille, som du kan lære til...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er utrolig kjedelig å lære bort når du må begynne helt fra begynnelsen.

Skaff det en som kan spille helt greit, og så kan du spille solo mens han backer!

så kan du si: "slik skal du gjøre det."

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jeg har fløyte-elever som aldri har tatt i en fløyte før.

Små unger, som sliter med å i det hele tatt få lyd, og ikke gidder øve.

Da snakker vi pedagogisk utfordring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som gitarlærer så kan en vel ikke være "choosy" i begynnelsen, det gjelder vel å bygge seg opp rykte og erfaring for å være pålitelig og nettop erfaren. Med tid vil en kunne velge litt tror jeg...

Kanskje kan unge nye folk få deg til å se på instrumentet i et nytt lys?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om noen dyktige gitarlærere i Stavanger/Sandnes området?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dropp gitarlæreren! Se hva de gode gjør, trekk konklusjoner og finn ut de geniale løsningene på gitaren selv. Da opparbeider du muligens deg en egen stil. Når du da har kommet et godt stykke på vei begynner du å spille med gitarlærerne. Ikke via gitartimer, men ved at de synes det er gøy og interessant å spille sammen med deg fordi du har en stil de ikke har sett før. Du oppdager noe hos dem som du ikke har sett før og du danner deg noen nye tanker om gitarspilling. Teknikken din utbedres og til slutt ender du opp som en gammel guru...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går på... Men lærer mest av meg selv(nettet!) synes det går for tregt framover på undervisninga! + jeg får alltid nye partnere som er nybegynnere!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ja, det er utrolig kjedelig å lære bort når du må begynne helt fra begynnelsen.  

Skaff det en som kan spille helt greit, og så kan du spille solo mens han backer!

så kan du si: "slik skal du gjøre det."

ja, det høres jo greit ut. men det er en jeg kjenner som maser om at jeg skal lære ham å spille, men han har aldri tatt i en gitar før da.. så lurer på om jeg skal begynne med ham, men det er vel gjerne ganske kjedelig ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi en prøvetime først, og så kan du kanskje ta en femtilapp for timen. Han finner sikkert fort ut om han har lyst til å fortsette eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gitar lærer nå ja! :D Det virker VELDIG!! :wink: Man lærer ting man selv vil, kjedelig med sånne gitarlærere som bare sier "NEI, nå SKAL vi lære denne!!"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, min lærer er konge. Jeg får lære akkurat det jeg vil, og når han finner ut at han skal lære meg noe han vil, så er det som regel kult det og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en som har undervist i musikk/gitar på høyt nivå, tror det var universitetet. Funker jo greit det, for å ha noen til å peke deg i rett rettning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gitar lærer hjelper veldig! På 45 min med undervisning lærer man like mye som man vanligvis lærer på en uke...

Men det er en fordel å ha spilt litt før man begynner med en lærer, hvis man er helt n00b er det ikke så mye hjelp i en lærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.