Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rivera R55-112


Anbefalte innlegg

Ja, jeg sitter jo her og vurderer å bytte Headstrong-ampen min i en annen amp som 'tonalt' sett har litt større bredde. Headstrongen er fantastisk, men jeg er ute etter en amp som klarer å levere god vreng i tillegg til Fender-ish cleantoner. I tillegg lider jeg av musikalsk uro som jeg innbiller meg løses med en ny amp.

Har fått noen byttetilbud så langt og alle virker for så vidt interessante. Deriblant en Rivera R55-112.

Eneste erfaring jeg har med Rivera er fra en jam på slutten av 90-tallet, men dette var før jeg hadde fått smake det søte liv en god rørforsterker gir.

r55-112.jpg

Ser at R55-112 er discontinued, og at ampene i Riveras line-up pr. dags dato som kan sammenlignes med R55-112 er Chubster-serien (Chubster 55).

Jeg finner en del info og specs om R55-112, men det er heller tynt på demoklipp-fronten, foruten noen videoklipp på YouTube som ikke er så mye å rope 'hurra' for.

Er det noen her inne som har et eller annet å si om nevnte amp, ev. om Chubster-serien? Er cleanlyden så god som ryktene tilsier?

Skal prøve å få testet ampen til uken, men det er alltid kjekt å høre om andre har noen erfaringer å dele...

EDIT! Ampen som var aktuell var en Cheap Trick/Rick Nielsen-signatur med sjakkmønster. Plutselig ikke så aktuell lenger....

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er eier av den omtalte Rivera R55 Rick Nielsen modellen. Og den er til salgs!

Her er et bilde av tilsvarende amp.

RNRiveraamp.jpg

Jeg tror det er 2 stk. av denne i Norge. spesiallaget flightkasse følger med.

Ampen befinner seg sentralt i Oslo.

Hadde tenkt å selge den for ca.8-9000,-

Jeg er å treffe på tlf 92020946 eller brevluken@gmail.com

Kristoffer

Endret av Sheep trick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.