Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med delay pedal


Concker

Anbefalte innlegg

Heisan. Jeg problemer med en delay pedal jeg har kjøpt meg og lurer på om det finnes noen råd :)

Det er en Dalphon DD-80 Digital Delay pedal, en billig pedal sådan, men jeg bruker skjeldent delay så ble kjøpt mest for og prøve. Den første pedalen jeg fikk fungerte i kanskje 5 minutter så døde den, så var den veldig av og på.

Så jeg fikk en ny i dag, og akkurat det samme problemet igjen, Når pedalen har stått lenge uten og vært brukt så fungerer den i rundt 5 minutter, så plutselig bare dør den ut, så når jeg tar ut input kablen og inn igjen, venter litt så går den på i 2 sekunder, så dør den igjen, Lar jeg pedalen ligge en times tid fungerer den i 2 minutter så dør den igjen. Rart det skal være sånn på begge 2 ?

Jeg bruker batterier, men jeg tviler på dette er problemet, jeg bruker oppladbare batterier og har aldri hatt noen problemer med det, og alle batteriene fungerer helt fint på de andre pedalene mine, Samt jeg prøvde et helt nytt vanlig batteri og samme sak, jeg har også prøvd massevis med patch kabler og samme problemet igjen.

Ville kanskje tro det var en kondensator som var dårlig, men har målt og det er strøm over alle sammen, og det skulle være rart om var det på 2 av samme pedal.

Pedalbrettet mitt er koblet opp slik:

Gitar -> Boss Tuner -> VOX wah -> FAB Disortion -> TS5 Tubescreamer -> Delay pedalen -> AMP

Noen som har noen ider om hva det kan være ?

edit:

Og jo på den første pedalen har jeg skjekket alt av ledninger og ingenting er løst eller har dårlig kontakt, som elektriker har jeg også prøvd og feilsøkt så godt jeg kan men finner ingen plasser hvor strømmen forsvinner. Driver også og tester litt med et 9v apdapter fadern hadde liggende, begge pedalene fungerer nå intill videre, men jeg vil teste det litt for og se om ressultatet varer da begge pedalene fungerte fint med batteri i starten.. Men da har jeg også et annet spørsmål, har vurdert og bygge meg en litt bedre koffert til pedalene til våren, og lurer på ca hvor mange Ampere en pedal trekker? Jeg vil tro de trekker rundt 50-100ma ?

-Daniel

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal stå en eller annan plass hvor mye strøm de bruker. Jeg vil tro at det er problemet, noen pedaler krever hele 500mA.

Om de funker et par sekunder etter at de døde, kan det tyde på at et sviktende batteri har klart å lade kondisene nok til kort bruk...

Er nok noe i den duren ja, fant ut at den trekker 180mA, så er nok noe med at et standard 9v ikke klarer og holde oppe kondensatorene over litt tid, (et 9v ligger på rundt 300mA)

Bruker en 9v omformer fadern hadde lignende nå, og nå har pedalen stått på i times-vis uten noen problemer :) Faktisk så fungerer begge 2 som bare det :)

Så da bestilte jeg meg en daisy chain så får koblet alle pedalene mine på strøm også, slipper jeg tenke på dette med batteriet, og ut og inn med kabler for og spare batteri levetiden.

Fant ut at jeg bruker ca 208ma totalt med alt av pedaler, (Da med 2 delay's) så er masse og gå på før jeg nærmer meg 1A :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.