Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ustemt gitar


antos

Anbefalte innlegg

Vel, det finnes et "tjuvknep" på dette. Du gjør sånn:

- Tape godt igjen på gripebrettet og på hodet av gitaren. Fersk maskeringstape er fint. Tape over de sporene du ikke skal røre, også.

- Slipp en dråpe superlim ned i sporet. Fyll på med bakepulver, og "dytt" bakepulveret ned i sporet med en gang. Ha alt klart på forhånd, dette herder fort!

Bruk et lite papirark eller lignende, du vil ikke ha dette svineriet på fingrene. Vent litt. Du trenger ikke vente lenge, fordi bakepulveret fungerer som en aksellerator for superlimet. Slipp på en dråpe superlim til. Bruk gjerne en plastannpirker i stedet for å slippe dråper fra flasken/tuben. Mer bakepulver ved behov, altså gjenta så lenge du trenger, og avslutt med en dråpe superlim.

- Dagen etterpå tar du av maskeringen, og pusser glatt og fint. Så kan du file et nytt spor.

Fungerer aldeles utmerket, og blir skikkelig sterkt og bra.

Takk for tipset Castor! Men jeg har har aldri filt en nøtt i hele mitt liv. Og har verken verktøy/utstyr til det, og ingen anelse om hvordan man egentlig bør gjøre det. Men det hadde jo selvsagt vært interessant og prøve, og går det fullstendig skeis så er det nå bare å bytte nøtta uansett... Da har jeg iallefall prøvd :)

Hva slags utstyr (for å file) nøtta trenger man? Og hvor får man kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.