Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

brudd i signal fra neck pos. i switch


Anbefalte innlegg

Fælt så plaga jeg sku være med gitarer jeg kjøper brukt..

Check this:

Dette er en RG2228 med en treveis switch mot to stk. aktive EMG 808.

Når velgeren står i bridge eller mid. pos. så fungerer alt smertefritt..

Men når jeg satte velgeren i neck pos. så fungerte dette en lang stund nærmest som en killswitch. Pirka jeg litt bortpå bryteren, så brøt signalet i røkk og napp.

Nå er neck pos. helt ubrukelig. For ikke signal der uanskvett.

Har noen hatt dette problemet før, og vet hvor feilen sannsynligvis ligger?

Da jeg ringer litt rundt til gitar techs, så for jeg stort sett beskjed om at det tryggeste er å re-kable hele elektronikken, og skifte switch dersom det er nødvendig etter testing.

Blir litt overkill, synes jeg da de fleste skal ha en million i timen for jobben.Synes ikke problemet her er verdt 2000 NOK liksom.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant..

Syntes det var litt svampeprinsipp i den kommentaren jeg fikk fra selgeren..

Men yet again, jeg har jo null peil.. :|

Vet du om noen som er sånn høvelig "billig" i jobben de gjør som tech?

Synes liksom 5-600 spenn i timen er å ta litt hardt i.. Ellers hadde jeg levert den for lengst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar kanskje en halv tim eå fikse, og koster kanskje 4-5kr i deler..

Få noen elektrikere til å lodde om bridgepickupen.. alt er jo der, det er bare å lodde på nytt på akkurat samme måte som den står allerede.. Åpne opp bak, og se om det er en ledning som er løs fra neck pickupen.

Enten en løs kabel eller switchen som er ødelagt.. KOster som sagt ikke en drit å reparere det. Ville ikke gitt mer enn 100kr for hele jobben ink deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tro om dette er en svakhet med 2228'n?

Har hatt akkurat samme problemet med min dry.gif

Problemet er at den originale pickupvelgeren er av den såkalte "lukkede" typen, så det er ikke så mye å gjøre med den..

Byttet den ut med en vanlig pickupvelger jeg hadde liggende og nå fungerer den helt utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tro om dette er en svakhet med 2228'n?

Har hatt akkurat samme problemet med min dry.gif

Problemet er at den originale pickupvelgeren er av den såkalte "lukkede" typen, så det er ikke så mye å gjøre med den..

Byttet den ut med en vanlig pickupvelger jeg hadde liggende og nå fungerer den helt utmerket.

Dette fattet jeg interesse for...! Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok belage deg på 3-600 kroner i arbeidspenger og 0-250 ca i deler avhengig av om bryteren er gåen. Det koster 3-4 hundre å gå til frisøren i 20 minutter også, og gitarteknikkere må nok også ha til salt i grøten selv om de ofte er meget sympatiske folk.

Å re-wire hele gitaren virker rimelig meningsløst, med mindre problemet skulle vise seg å være noe helt annet enn bryteren/loddinger, men det tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, synes det var litt av et sammentreff, det er sikkert frimurerne som står bak tongue.gif

Men seriøst, det er jo litt rart at en skulle ha nøyaktig det samme problemet. En periode funka ikke midtposisjonen heller, eller det vil si når velgeren sto i midtposisjon funka bare bridge-mikken.

Jeg prøvde å "rense" bryteren med både komprimert luft og sånn el-rens, men det var liten eller ingen forskjell. Til slutt ble altså løsningen å sette inn en god, gammeldags "åpen" 3-veis istedet for. Tror jeg betalte i underkant av en hundrings, jobben gjorde jeg selv smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.