Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Simuleringstopp med sluttrør. Hvilken?


thomasb

Anbefalte innlegg

Hei!

Første post, men letet lenge etter om tilsvarende spørsmål var bestilt uten å finne noe i denne sjanger.

Er en gammel gitarist, og gitarister ruster ei :) Så tenkte nå å ta litt opp igjen gamle vaner! Men primært kun til hjemmebruk.

Er egentlig veldig kresen på gitarlyd, og hadde tidligere mesa triaxis med g-force samt litt småtteri. Er også veldig opptatt av effekter, echo/volum og styring av dette. Jeg er klar over at jeg egentlig burde ha gått for noe mesa igjen, men siden dette kun er til kosebruk strekker ikke økonomien til :(

Spiller veldig variert musikk. Alt fra John Petrucci til Lee Ritenour.

Har ett marshall 1936 kabinett, og tenker derfor å se på topp til +/- 8000kr! Gjerne brukt. Denne må helst ha innebygget effektdel, og mulighet for effektbrett.

Siden jeg ikke har vært aktiv på 10 år så er jeg helt ute av hva som kan brukes :/

Det som er viktig er at man kan få litt feit lyd i forsterkeren uten at den sprekker for mye i toppen. Varm feit tone er målet, dog ser jeg at jeg ikke kan få i både pose og sekk.

Er Line 6 Valve HD bra? Må innrømme at funksjonaliteten på disse pirrer litt.

Har vell egentlig aldri vært fan av Marshall, men er JMD serien ok?

Tar veldig gjerne imot anbefalinger fra dere som er inne i dette, og beklager om mine krav er litt for høye for budsjettet.. (men er det ikke alltid slik? hehe)

Legger sikkert til flere amper etter som jeg finner noe interessant.

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Sjekket litt på det nå og må si det låt ganske ok av den lille saken der da. Føler dog at mye av den gamle sjarmen blir borte, men lyden og muligheten er vell egentlig viktigere for meg. Hva ligger en sånn Elleven rack på da tro? Den og ett sluttrinn er ikke utenkelig heller.

Hvordan er det å koble til effektbrett på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med disse greiene er at du ikke trenger effektbrett. Du har alle effekter i boksen.

Ellers skal det være veldig enkelt å få koplet til hva som helst av effekter i disse greiene. Det er effektloop i dem.

Et Eleven Rack kan man få kjøpt hos 4sound for 8-9 tusen kroner tror jeg.

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer for å kontrollere selve enheten, f.eks på spilleoppdrag osv! Men ser at man kan koble til ett midi-brett, ala voodoo lag ground controll etc :)

Må få prøvd ut denne enheten, men kom gjerne med tilbakemeldinger på simuleringstopper også om noen har noen ideer og tanker her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde definitivt sjekke ut Axe-FX / Digidesign Eleven Rack / Line 6 POD HD-serien

Både jeg og andregitarist i bandet mitt har spilt på høylytte gitarforsterkere før, og har i stor grad gått over til modellering.

Det låter veldig bra, samt at man slipper irriterende scenestøy på mindre scener.

Vi kjører hver sin POD HD 500, som vi kjører rett inn i PA, og i hver vår aktive monitor.

Jeg skal oppgradere til Axe-FX snart, men hva du kjøper, er avhengig av budsjett såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!

Det ble Eleven Rack, og etter å ha først syntes den låt dårlig til nå å ha blitt litt kjent med den og forstått hvordan den må oppereres, så må jeg si at jeg er mektig imponert! Hadde ikke trodd jeg skulle få så mange fete lyder, til under 8k! Skjønner at det bor mye i den lille krabaten der :)

Nå er det leting etter Ground Control Pro så blir det skikkelig fart i spillingen igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.