Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativt Metal band søker medlemmer


Screamsofthepast

Anbefalte innlegg

Screams of the past var så uheldig at de måtte ta en pause, før de i det hele tatt fikk produsert noen fulle sanger. Vi har nå gjennopstått fra asken men desverre med bare to medlemmer :( Vi trenger en bassist, trommis, vokalist(Clean vocals...screaming er allerede i boks ) og muligens en gitarist til.

Gitarist har holdt på i tre år mens keyboardist har holdt på over 5 så vi er ikke veldig uerfarne, men vi er heller ikke på proffesjonelt nivå!

Vi spiller en blanding av moderne alternativ musikk, symfoni og metal. Hvis dette høres interessant ut og du er alder 16 - 22 og bor i Oslo så svar tilbake! :D

tor-kristian@ribland.net

eller http://www.facebook.com/pages/Screams-of-the-Past/131524316893483

Endret av Screamsofthepast
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

jeg klarer de høye clean vocal delene på the serpentine offering og the sacrilegious scorn av Dimmu. :lol:

7 år piano og 1 år gitar. men alderen passer ikke. Jeg er litt tidligt ute tror jeg :(

jeg klarer all clean vocalen i denne metal core sangen men en del av det de fleste band spiller inn. klarer de ikke live. foreksempel på denne sangen går leadvocalen

mye høyere i studio versonen enn live. så jeg sliter litt med de høyeste tonene i denne men live versonen er lett. B)

er du sikker på at du vill ha "dimmu vocal" jeg hørte på Dreams eller hva sangen heter nå og det var ikke akkuratt Veldigt heavy men det var kult ;)

Endret av Vardok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer de høye clean vocal delene på the serpentine offering og the sacrilegious scorn av Dimmu. :lol:

7 år piano og 1 år gitar. men alderen passer ikke. Jeg er litt tidligt ute tror jeg :(

jeg klarer all clean vocalen i denne metal core sangen men en del av det de fleste band spiller inn. klarer de ikke live. foreksempel på denne sangen går leadvocalen

mye høyere i studio versonen enn live. så jeg sliter litt med de høyeste tonene i denne men live versonen er lett. B)

er du sikker på at du vill ha "dimmu vocal" jeg hørte på Dreams eller hva sangen heter nå og det var ikke akkuratt Veldigt heavy men det var kult ;)

Det de ofte gjør er å senke tempoet på tracken en smule når de tar opp vokalen til backingtracket, slik at vokalisten ikke behøver å anstrenge stemmen så veldig, og så skrur de det opp når det skal mikses, slik at pitchen heves en smule. Derfor spiller ofte band med en krevende vokal sangene en semitone eller to lavere når de spiller live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.