Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pedalbrett


Yo9

Anbefalte innlegg

"øh"? Som moderator tar det seg dårlig ut å starte og svare slik. Når man i tillegg åpenbart ikke vet hvordan en kompressor fungerer så bør man ihvertfall være litt forsiktig. Jeg har brukt denne metoden i flere år helt problemfritt. Det er ikke snakk om å guffe opp en rytmelyd, les mitt opprinnelige svar en gang til.

Skal være enig med deg at en kompressor kan booste solospillet litt, men ikke så mye at det ville vært nok for min del hvertfall.

Sett kompressoren FORAN overdrive så får du etter min mening mer effekt.

Kjøp deg enten en EQ som Aphelion sier eller kjøpe seg en søt liten booster..

Exotic sine boostere er populære her inne for tida, de kan være verdt å sjekke ut wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig med deg at en kompressor kan booste solospillet litt, men ikke så mye at det ville vært nok for min del hvertfall.

Sett kompressoren FORAN overdrive så får du etter min mening mer effekt.

Kjøp deg enten en EQ som Aphelion sier eller kjøpe seg en søt liten booster..

Exotic sine boostere er populære her inne for tida, de kan være verdt å sjekke ut wink.gif

Jeg har da aldri sagt noe om HVOR i effektkjeden kompressoren skal stå, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du argumenterer mot meg der. :) Kompressor bør være det første i hele effektkjeden, bortsett fra wah og den slags.

Men ser vi hva trådstarter etterlyser, så er det innlysende at det er kompressor han er ute etter, nettopp for at han skal slippe å ha så mye å tenke på mens han spiller og synger. At man kanskje kan få bedre lyd med EQ og Booster er nok muligens en sannhet, men da innebærer det at gitaristen er villig til å holde styr på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tolker trådstarter, er det et multieffekt-brett med ferdige/programmerbare presets han er ute etter. Da er det bare å lagre forskjellige lyder på hver "knapp" Lite hokus pokus så fremt man bruker tid på forhånd til å skru fram og lagre de rette lydene/effektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.