Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nuub trenger hjelp til tilkobling av mic


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt liggende en shure sm58 mic og et lydkort, type e-mu tracker pre som jeg fikk til jul en tid tilbake,

men dette har lagt på is fram til nå. Første gang jeg skulle sette opp dette på en pc måtte jeg bare gi opp,

syns ikke det var en enkel oppgave i det hele tatt med drivere og et teit operativsystem kalt windows vista.

Men nå er jeg altså tilbake og gira på å få det til på en mac.

Dette virker jo i teorien lett, jeg har installert driveren til e-mu´en og koblet den til macen med usbkabelen, og micen til e-mu´en med mickabelen.

Men jeg får ingen lyd inn i garageband. Jeg har byttet om på lyd inn enhet, fra innebygd til emu.

Kan problemet være at opplegget ikke får nok strøm? Jeg ser det er en 48v kontakt på lydkortet, og leser mye om dette phantom strømforsyningopplegget.

Er dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke hvor mange inputs du har på lydkortet, og jeg kan ingenting om garageband, men:

Hvis du har to mic-inputs på lydkortet, kan det hende du må velge mellom en right/left input greie i programmet?

takker for svar, men problemet er ikke i garageband, når jeg går på lydinnstillinger på macen, og velger at jeg skal bruke det eksterne lydkortet i stedet for det interne så forsvinner lydsignalet. Micen dør helt, den interne micen fungerer -- > så bytter jeg, og alt blir dødt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundrer meg at ingen har fler forslag på problemet i et studio og musikkproduksjons forum? :P

Mikken har du hatt liggende en stund. Prøvd den på noe annet slik at du vet at den funker? (Lite sannsynlig at det er den, men det skader jo ikke å dobbeltsjekke alt.) Er heller ingen ekspert på garagaband, så jeg er redd det er lite jeg kan bidra med der hvis du har prøvd de innstillingene som går der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det et eget kontrolpanel/program for lydkortet da? er en del lydkort som har det, kanskje noe er muta der.

Nja.. Jeg kan bare bytte på hvor mye strøm som går gjennom kortet. Men jeg har dratt å snakket med en som virkelig har peiling og han sa kortet var ødelagt.. Så det er jo kult. Kjøpt et kort som er ødelagt rett ut av pakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justere hvor mye strøm som går gjennom kortet?

Unnskyld meg, men jeg har holdt på med lydkort og PC siden maskinen klarte å si "bip" på åttitallet, og har kastet bort mer penger enn de fleste på lydkort. Jeg har ikke en eneste gang kunnet justere hvor mye strøm som går gjennom kortet, så jeg er rimelig sikker på at det er noe du har misforstått.

Forklar bedre, så skal du se at det ødelagte kortet ditt funker likevel, uansett om du har snakket med en som har skikkelig peiling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justere hvor mye strøm som går gjennom kortet?

Unnskyld meg, men jeg har holdt på med lydkort og PC siden maskinen klarte å si "bip" på åttitallet, og har kastet bort mer penger enn de fleste på lydkort. Jeg har ikke en eneste gang kunnet justere hvor mye strøm som går gjennom kortet, så jeg er rimelig sikker på at det er noe du har misforstått.

Forklar bedre, så skal du se at det ødelagte kortet ditt funker likevel, uansett om du har snakket med en som har skikkelig peiling. :)

Okei. Greit, var tåpelig å si hvor mye strøm som går igjennom kortet, jeg bare sa noe egentlig for jeg har egentlig gitt opp. Men hvis du mener du har svaret så.. Når jeg innstalerer e-mu softwaren kommer det opp et ikon som det står e-mu på. Jeg får da opp en bitteliten meny, det står hva som er tilkoblet. (e-mu, tracker pre) også står den på 44,1 khz ( kan velge om den skal stå på 44,1 eller noen andre tall som jeg ikke husker)

Kan også legge til;

i alle musikkprogram så er det jo en, ja la meg kalle det en lyddetektor. Den eneste gangen denne merker at det er noe lyd som kommer inn er når jeg skrur gainen i kanal 1, der micen altså er, på fult. Hvis jeg da tar et opptak og lytter på det, så er det bare forferdelig støy.

Endret av TeddyBakesHer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.