Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Takamine gitarer


bissa

Anbefalte innlegg

her er det en del gitarer med samme fasong.

Takamine EG260C-BL FXC

Takamine EG440SC NEX

ta en skikk her http://www.intersalg.no/category/13233/Takamine.html

ibanez har også noen som ligner:

Ibanez AEG- 8E

Ibanez AEL-10E

ta også en skikk her for mer gitarer: http://www.instrumentbutikken.no/index.php?cPath=242_4_19_20&osCsid=dfngu3kqbdeviqnqju2dplbfm5

har hørt mye bra om takamine. men ikke så mye om de billige modellene. men de ibanezene jeg har linka til er veldig gode. jeg har prøvd flere av de, og jeg kan anbefale de ;)

hvor mye penger skal du bruke?

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Takamine til 13k som er helt fantastisk, men word on the internet indikerer at i din prisklasse er det mye som er mer for penga. Ibanez, Yamaha, Seagull, Furch og Art & Lutherie har jeg sett vært anbefalt.

Ingen erfaring med nevnte gitar dog, men den er sikkert ikke dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en takamine santa fe esf-40c. Er kjempe fornøyd med den, lettspillt og låter veldig fint. Kostet I sin tid ca 16000kr. Jeg ville nok ha tatt meg en tur innom en forhandler og testet det de har av gitarer I den prisklassen du er villig til å betale:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har selv en Takamine EG541sc og jeg hadde ikke gitt den fra meg om du trua meg med pistol. Beste gitaren jeg har hatt noen gang... MEN, og dette er et stort men. Takamine er bandgitarer. De låter ikke på langt nær bra nok når det kommer til unplugged. Jeg spiller stort sett plugged så for meg er det null problem, men for dem som er ute etter en ren akk. gitar, så vil jeg annbefale Fürch i den prisklassen du tenker på.

På den andre siden så tåler ikke Fürch på langt nær like mye som en Takamine. Takamine er nemlig bygd som tanks... Og her støter vi på et lite problem: Skal du ha en gitar som låter fantastisk uten plugg og med plugg, er de ofte mer skrøpelige enn rene bandgitarer.

Takaminen min har gjennomgått utallige slag og fall etter å ha vært en trubadurgitar i mange år, men den lever i beste velgående ennå. Kun et par bulker her og der, men det gir gitaren sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott gitar.

Hadde 12 strenger av denne for en tid siden. Husker det var veldig flott lyd i den, men litt tung å spille med dobbelt opp med strenger.

Uansett gratulerer med en kjempeflott gitar.

Du skulle nestet tatt bilder av den fra siden så andre også kan se hvor fin den er. :)

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.