Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox tonelab LE


Neros

Anbefalte innlegg

Hallais..

Som nevnt under Forsterker avd her på forumet, så har jeg et tilbud om å bytte til meg en Vox AC50CP2 og en Vox Tonelab LE.

Jeg kjenner null og nada til Vox sine multieffekter, og håper noen her inne kan komme med litt info om brettet. Har erfaring fra Boss GT-6/8/10 samt Line6 X3 Live..

Har en overordnet plan på å kjøre mest mulig i PA på øvingsrommet, så det er flott om noen har erfaring med brettet i en slik konfigurasjon.

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Tonelab LE. Vanskelig for meg å sammenlikne den skikkelig med andre emulerings-/multi-effekter, da jeg ikke har eid noen andre selv. Brukt mest stompbokser jeg :) Men uansett, har hørt endel på de eldre versjonene av Pod, og jeg synes Vox'en låter mindre digitalt. Den har et innebygd preamp-rør også. Det er litt jobb å sette seg inn i alt av oppsett og innstillinger, men det er vel det samme på de fleste multieffektbrett. Er iallefall ikke noe problem å skru seg frem til hverken indie, acdc, thrashmetal eller annen rocka lyd. Innenfor forskjellige typer cleanlyd har jeg ikke brukt den noe særlig, har uansett bedre cleanlyd i ampen min :)

Prismessig synes jeg den er verdt pengene (ga vel ca 2500 for den ny i butikk)...og særlig hvis du kjøper brukt til halve prisen.

Men det er sikkert noen gitarister her som har vært igjennom et utall effektbrett som kan svare bedre på hvordan dette brettet er i forhold til andre merker og modeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse...det er ikke så vanskelig å gjøre innstillinger, men det er masse amper og kabinett og velge mellom, med hver sine innstillinger....i tillegg til alt av effekter. Tar litt tid å gå igjennom alt sammen mente jeg altså, ikke at det var veldig vanskelig å forstå gangen i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev i PM, i tilfelle noen andre også er interesserte:

Jeg bruker Vox Tonelab LE rett i PA når jeg spiller live. Fikk det forrige sommer, og har aldri vært så fornøyd egentlig. Personlig bruker jeg singlecoil og P90-gitarer, og synes rock'n'roll-lyden jeg får er meget god, og jeg har også en solo-lyd som minner litt om introen på Sweet Child O' Mine som låter ganske bra. Clean-mulighetene er også fantastisk gode, og jeg synes alt i alt at brettet er veldig allsidig. Grunnen til at jeg ikke anbefaler brettet til beinhard, übertight metal er at jeg ikke har prøvd det, men du skal ikke se bort ifra at det funker. Til Maiden, Priest og Guns'n'Roses så tror jeg brettet er midt i blinken, og også til det du har i den andre enden av skalaen (Floyd, SRV mm.)

Synes heller ikke brettet er spesielt vanskelig å skru på. Med unntak av å definere hva expressionpedalen skal gjøre synes jeg det hele er ganske selvforklarende!

Jeg kjøpte meg nettopp en Peavey Vypyr til å øve med hjemme, og det er veldig mye varmere lyd i Tonelab'en.

Det skal også nevnes at jeg ikke er kjent for å være kresen på gitarlyd, men jeg synes det var en stor forbedring å gå fra en Korg AX1500 til en Tonelab, så helt ukritisk er jeg åpenbart ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Tonelab LE og Zoom G7.1ut, og de har begge sine styrker og svakheter:

Hvis du skal bruke brettet som et rent effektbrett, uten amp-simuleringer, er Zoom bedre på en del av effektene (spesielt delay og chorus). Hvis du skal bruke brettet med amp-simuleringer, gir Tonelab mer naturlig lyd.

Kanskje en smule overkill, men selv bruker jeg begge brettene i kombinasjon - dette gir mulighet til virkelig å skreddersy lyden. Ulempen er at det krever masse knoting å få det til å høres riktig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på :D

Jeg er iallefall fornøyd med det...og som du sier så er det gøy å prøve ut noe nytt. Kan hende det brettet er midt i blinken for deg, men det vet du ikke før du har prøvd. Jeg synes iallefall det har bra med muligheter til å skru frem masse godlyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.