Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox AC 50CP2


Neros

Anbefalte innlegg

Hei..

Har mulighet til å bytte til meg en slik, men kjenner for lite til Vox amper.. :rolleyes:

Virker som om denne kun var på markedet en kort periode, og slikt pleier det å være en grunn til.. Noen som har, eller har prøvd en slik en som kan gi meg litt info om ampen..?

Finner litt varierende reviews på nett, tydligvis ikke en helt klassisk Vox i lydveien..

Bytte det er snakk om er Line 6 HD 147 + Morgan 4x12 mot Vox ampen og en Vox Tonelab LE...

Endret av Neros
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd den litt..

KAn ikke si mer enn at det er en ganske grei rockeamp. Har prøvd den straight in to the ampå da, uten noe boost eller noe forran.

Men den har en del vreng, men ikke metalvreng. Fin cleankanal og god rockevreng.

Virker som et godt bytte for din del da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd den litt..

KAn ikke si mer enn at det er en ganske grei rockeamp. Har prøvd den straight in to the ampå da, uten noe boost eller noe forran.

Men den har en del vreng, men ikke metalvreng. Fin cleankanal og god rockevreng.

Virker som et godt bytte for din del da.. ;)

Takk for svar.. Er klar over at dette ikke er en typisk metal amp, men det burde vel være mulig å dra noe eldre "New Wave of British Heavy Metal" på denne..? Tenk gammel Maiden, Priest, Saxon osv.. Følger som sagt med en Tonelab LE, burde vel være mulig å få litt metal ut av denne?

Er litt skeptisk da produksjon av ampen tydligvis stoppet fort opp.. WHY..? Holdt den ikke må teknisk, eller var det det at den solgte dårlig pga lyd, eve at den spriker fra den typiske Vox sounden som folk forbinner med denne type amper..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange Vox-fans som hatet den fordi den er greit ulik AC30.

Og så vidt jeg husker, så er den dyrere i tillegg.. Og da går de som skal ha Vox for en AC30 istedenfor..

Ihvertfall det inntrykket jeg fikk da.

Skal ikke være noe problem å få noe gammelt, klassisk british metal ut av den nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange Vox-fans som hatet den fordi den er greit ulik AC30.

Og så vidt jeg husker, så er den dyrere i tillegg.. Og da går de som skal ha Vox for en AC30 istedenfor..

Og derfor sikkert ikke helt lettsolgt, om det skulle vise seg å være helt skivebom for min smak :unsure: Mmm, ikke helt enkelt dette her.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonelab'en går nok for det han selger kabinettet sitt for, men om forsterkeren går for det han selger den nåværende forsterkeren for er heller usikkert. Men som sagt så er det jo ikke så lett å selge den forsterkern han har nå for den prisen heller ser det ut til, og en AC50 (selv CP2) er nok lettere å selge uansett enn en 300W line6-forsterker.

Jeg ville byttet :)

edit: Det skal også sies at jeg merket veldig godt når jeg byttet ut forsterkeren min med multifx rett i PA og solgte forsterkeren min, at det faktisk er veldig ålreit å ha en forsterker selv om man ikke bruker den sånn kjempemye, og da er ikke jeg i tvil om at jeg heller ville hatt en 212-Vox rørcombo stående i et hjørne, enn et 300watts monster av et line6 transistorstack! :)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he... Når det gjelder hva som er lettsolgt, så er det veeeeeeldig avhengi av hvilket fora man annonserer..

Her inne er man nesten klasifisert som sprøyte-tonedøv om man uttaler noe postivt om amper som ikke er 100% rør, og helst skal det være "go gammal årgang" :lol:

Å selge en moduleringsamp her inne er rimelig en tapt sak, har derfor vippet den ut på Finn for noen få dager siden, og du verden, da ble det respons gitt...

Men takk for tilbakemeldinger gutter, tror jeg prøver meg på et bytte.. Alltid gøy med noen nytt utstyr i huset, selv om jeg nå hadde bestemt meg for å droppe mer røramper kåken en stund. Men som Duckling sier, kan jo være kjekt å ha en (relativ) lett-transportert amp i huset..

Lover å komme med en update om byttehandelen går i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he-he... Når det gjelder hva som er lettsolgt, så er det veeeeeeldig avhengi av hvilket fora man annonserer..

Her inne er man nesten klasifisert som sprøyte-tonedøv om man uttaler noe postivt om amper som ikke er 100% rør, og helst skal det være "go gammal årgang" :lol:

Å selge en moduleringsamp her inne er rimelig en tapt sak, har derfor vippet den ut på Finn for noen få dager siden, og du verden, da ble det respons gitt...

Men takk for tilbakemeldinger gutter, tror jeg prøver meg på et bytte.. Alltid gøy med noen nytt utstyr i huset, selv om jeg nå hadde bestemt meg for å droppe mer røramper kåken en stund. Men som Duckling sier, kan jo være kjekt å ha en (relativ) lett-transportert amp i huset..

Lover å komme med en update om byttehandelen går i orden :)

Kjenner igjen litt av det du sier, men er ikke helt enig i at det kun er rør og gammalt som gjelder her. ;) Likevel er det ikke til å underslå at man når et potensielt større marked ved å annonsere på finn da. :) Vil tippe at vintage Marshall ikke er veldig mye lettere å selge her enn en nyere modeleringsamp.

Lykke til med byttehandel, og en liten review av ampen tar vi gjerne imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.