Gå til innhold
Lothlorien

Buskerud FHS

Anbefalte innlegg

Regner meg jeg putter denne i rett kategori.

Jeg vurderer sakte men sikkert vokallinja på Buskerud Fhs for tiden, men har veldig lyst å høre om noen har erfaringer med denne eller skolen generelt ?

Eller om noen av dere kjenner noen som har gått der og som kan gi noen tilbakemeldinger på hvordan det var/er osv.

Ut i fra nettsidene ser det jo kjempestas ut, men vil likevel høre litt med folk som har gått der tidiligere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare rent generelt. Et år på folkehøyskole er veldig avhengig av hvem som er der det året. Er du passiv og sniker deg unna, noe man lett kan gjøre, blir det et kjedelig år. Er du kreativ og interessert er det godt mulig å få til både det ene og andre. Jeg gikk rockelinja, men vi var med på volleyballturnering, arrangerte fotballturnering mot andre musikklinjer, og fikk leke lærere på en skole. Unger som knapt hadde spilt før fremførte The Final Countdown. Moro moro. Og selvfølgelig en drøss med kjønnssykdommer for de som vil ha slikt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva? Følger ikke skolen norske lover for undervisning? Jeg siterer fritt, riktingnok fra plan fra 1959, men likevel, "Elevøvingar må ikkje nyttast i økslingslære"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk Buskerud FHS, men det er så lenge siden (90-91) at mine minner og inntrykk ikke er relevante. Vil likevel si at det er et år jeg ikke ville vært foruten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk rock/metal året 09/10 - Det var et av de feteste årene jeg har hatt. Helt klart fullstendig avhengig av et tettknytta sosialt miljø. Et kjempe interessant år hvis du gidder å stå på litt sjøl. Kunne absolutt anbefalt denne skolen. Du blir veldig glad i den lokale kroa! :P

Med tanke på at skolen ligger litt avsides fra skikkelig sivilisasjon så bør du være med på ting som elevene i mellom finner på. Heng rundt fellesområdene istedet for internatrommet. Bare det gjør skoleåret mye mer interessant med en gang. Men dette tror jeg er en generell greie for alle folkehøgskoler.

Vokallæreren er en grei lærer. Men jeg kan desverre ikke si så mye om hans "kompetanse". Da jeg ikke gikk den linja :P

I say go for it!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.