Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Studiomonitorer


Anbefalte innlegg

Trenger noen rimelige monitorer som ikke låter ræv. Skal brukes i et DJ-oppsett hjemme.

Noen anbefalinger? Har ikke tilgang til å sjekke ut så mye i butikk, pga veldig lite utvalg, så jeg trenger noen meninger før jeg kjøper på nett.

Har lest litt om KRK-monitorer. Er det stor forskjell på RP6 og RP5? Syns dere det er verdt en tusing ekstra?

Foreslå, anbefal, gi råd. Pris over 3-4000 er uaktuelt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har KRK RP6 - veldig fornøyd med den lyden. Har ikke prøvd RP5. De går veldig høyt for rombruk, men vil nok ikke være aktuelt i større begivenheter. Du skrev jo at du skulle bruke det hjemme så tror de er veldig egnet for deg da. De gir veldig ren lyd, skal du få ordentlig bass lyd som en DJ er ute etter må du nok bruke ekstra program for å få det til som traktor elns. Har prøvd Traktor og du får virkelig god lyd på houseparty sanger :)

ikke dårlig kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med å testet KRK RP-6 i studio.

Disse spiller bra og kraftig i små og mellomstore rom.

Vi testet disse opp mot Behringer Truth B2030A (som nå heter B3030A).

Begge spilte veldig fint til prisen.

Vi fant ut at KRK hadde en litt klarere karakteristikk i øvre mellomtoneområdet,

Men var litt boosta i bassen nede ved grensefrekvensen 50Hz. Her låt de litt masete og pressa (ikke mye).

Berhringer var mer naturlig i dette området. Dvs. de faller av på en mer behagelig måte.

Men altså Behringeren var litt mindre definert ved noen frekvenser i øvre mellomtone.

Berhringer har også vært sammenliknet med orginalen Genelec, med samme resultat: ørlite mer diffus i øvre mellomtone. Forskjellen var imidlertid så liten at eieren av Genelecene aldri ville ha betalt de 12-14000 mer som Genelecene koster.

Vi valgte derfor å forsette å handle Behringer fordi vi synes det er viktigere med naturlig bass.

Det er vanskeligere å mikse i bassområdet enn i mellomtone.

Men ønsker du litt (ikke mye) ekstra trøkk i bassen er KRK veldig bra, til prisen.

Skal du ha mye trøkk, må du uansett bruke en ekstra sub. Det gjør også vi når behovet er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar!

Har hørt andre steder og at Behringermonitorer funker. Syns bare det er vanskelig å riste av meg fordommene mine for merket.. Skal lese mer om de på nettet.

Det høres ut som KRK RP6 hadde passa meg bra, men lurer på om RP5 er et betydelig steg ned i kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.