Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Custom Shop handel fra internett


johs

Anbefalte innlegg

Du må nok regne med frakt og moms på pris+frakt.

Da blir prisen såpass høy at du like gjerne kan kjøpe en brukt her hjemme som du kan få testa førs du kjøper.

tro du frakt og moms kommer på rundt to tusen til sammen?, skulle gjerne ha kjøpt her hjemme det er bare det at de har mye bedre utvalg i USA, da mener jeg farger og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er 2190, og frakt tipper jeg er mellom $150 og $250 et sted.

La oss si at det blir $2400 til sammen. Momsen blir da $600,

og valutakalkulatoren sier da at gitaren kommer på kr.17618,39.

Da har du mange Fender CS gitarer å velge mellom på bruktmarkedet hvis du har litt tid.

Kjøper du en fra 80- eller 90-tallet, så får du også en mye bedre gitar enn det som bygges av Fender CS nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nyskjerrig på hva som gjør at CS gitarene til Fender er dårligere nå enn hva de var på 80-90 tallet?

Regner med dette bør være relevant for trådstarter også, slik at han hva han bør se etter/passe på.

Og må si jeg synes den fargen var knalltøff. (Ja, jeg mener det :lol: )

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste svaret vil du nok få fra John Page som var ansvarlig for Custom Shop avdelingen fram til 1999.

Da CS gitarene skulle masseproduseres og inntjeningen maksimeres, sa han og flere av de mest kjente seniorbyggerne opp jobbene sine.

Mens halser og kropper tidligere var av håndplukket ved og sorteringer, er dagens håndplukkete halser plukket fra den vanlige produksjonlinja til Fender.

For å få samme kvalitet på dagens CS som det det var på 80- og 90-tallet, må du betale for en Masterbuilt eller Teambuilt Fender CS

Kortversonen er at inntjening ble viktigere enn kvalitet på Fender Custom Shop helt på slutten av 1990-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gunnarpåmo har belyst en del viktige poeng. fordel med å handle fra utlandet er mye større utvalg og du trenger jo ikke handle fra wildwood. du kan jo finne noe ebay feks. og dermed få en bedre pris.

men, wildwood er kjent som en svært seriøs butikk som har mye snadder og special runs

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gunnarpåmo har belyst en del viktige poeng. fordel med å handle fra utlandet er mye større utvalg og du trenger jo ikke handle fra wildwood. du kan jo finne noe ebay feks. og dermed få en bedre pris.

men, wildwood er kjent som en svært seriøs butikk som har mye snadder og special runs

gtrzn

mener du også at de laget bedre custom shop modeller på 80-90 tallet enn nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener du også at de laget bedre custom shop modeller på 80-90 tallet enn nå?

kan lite om fender selv, men gunnarpåmo er en kunnskapsrik mann så ville tatt med hva han sa i betraktningen. det jeg mente i posten min var hva som angår å handle fra usa generellt. det kan jeg endel om.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han amerikanske kompisen vår Paul hadde nettopp kjøpt en CS strat fra Wildwood. Han fikk veldig bra service. De hadde fått inn 10 stk så han hos Wildwood spilte alle og plukket ut de tre beste. Så sendte han bilde av de tre til Paul og han valgte den han likte best finishen på (relic). Vi fikk prøve den og den var veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.