Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forskjellene på cymbaler


A son of Granny

Anbefalte innlegg

Dersom man ikke regner hihat som cymbal så kommer man langt med én cymbal, om det er en god crash eller crash/ride. Utrolig givende også å minimalisere trommesettet og se hva man klarer å få ut av det, f.eks bass, skarp, hh, én tom og én crash. Funker det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at det funker best sammen med andre. 3min trommesolo på et så begrenset sett blir fort kjedelig, selv om det er imponerende de første halve minuttet :)

3 minutter trommesolo er kjedelig uansett om du har et sett på størrelse med Terry Bozzio sitt eller kun en conga.

Selv liker jeg å spille på små sett. Veldig inspirerende å prøve å få mest mulig ut av minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du selvsagt rett i, men skal man først spille en 3min trommesolo så er det nesten jo mer - jo bedre dersom trommisen "vet" hva han driver med (trommiser som spiller flere minutter solo kan umulig vite hva de driver med, men det er jo en annen sak). Litt variasjon er bere enn "ingen" variasjon.

Selv foretrekker jeg, skarp, hh, 2-3 cymbaler og 2-3 tam'er. Mer enn det så mister jeg bare oversikten, men jeg trenger såpass for å spille bra. Små sett er gøy, men jeg er ikke veldig dreven med det enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.