Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Voodoo Lab pedal power 2


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å investere i en Voodoo Lab pedal power 2.

Noen som har brukt den?

Jeg lurer på følgende:

Følger det med kabler? F.eks så skal jeg bruke den til en line 6 dl4, som nå har egen strømforsyning. Hvis ikke, hvor får jeg tak i kabler som går fra Voodoo til pedalene?

Den har åtte utganger, jeg har ni pedaler. Nå har jeg en ekstra kabel som gir meg fem utganger på boss-adapteret mitt, kan den brukes med Voodoo, uten at det skaper mer støy?

Og, tar den alle typer pedaler? Jeg har en ny Blackstar HT drive som og har ekstern strømforsyning.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger det med kabler? F.eks så skal jeg bruke den til en line 6 dl4, som nå har egen strømforsyning. Hvis ikke, hvor får jeg tak i kabler som går fra Voodoo til pedalene?

Det følger med den del kabler ja. Nok til mitt bruk iallefall. Jeg bruker den også til en DL-4.

Den har åtte utganger, jeg har ni pedaler. Nå har jeg en ekstra kabel som gir meg fem utganger på boss-adapteret mitt, kan den brukes med Voodoo, uten at det skaper mer støy?

Dette har jeg ikke prøvd selv, men tror det er litt avhengig av hvilke pedaler du hekter på den ekstra kabelen. Hvis det kun er pedaler som bruker lite strøm(overdrive, fuzz, wah) så tror jeg det skal gå bra.

Og, tar den alle typer pedaler? Jeg har en ny Blackstar HT drive som og har ekstern strømforsyning.

Den tar pedaler som bruker 9V DC, evnt 18V DC om du bruker du utganger.

Prøvde å finne uthva HT Driven bruker, og da så det ut som om den skal ha AC, og sikkert mer volt enn 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

At den trenger AC, er det et problem? Trodde den trengte 14V, der omkring.

En annen ting, tenkte å kjøpe på ebay, de er i amerikansk format. Er det nok med en adapter på støpselet, eller må det sterkere kost til?

Endret av Verbal Kint
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

At den trenger AC, er det et problem? Trodde den trengte 14V, der omkring.

En annen ting, tenkte å kjøpe på ebay, de er i amerikansk format. Er det nok med en adapter på støpselet, eller må det sterkere kost til?

Du må ha omformer. Funker ikke med norsk strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Nå maser jeg mye om det samme.

Men, hvis en omformer kun er den adapteren som man plasserer utenpå originalstøpselet, så er jo det ikke så veldig komplisert, eller dyrt?

Eller snakker vi om mer avanserte omformere her?

Har ikke sett hva du trenger omformer til, men en omformer gjør om fra 220v til 110v (eller andre veien), altså holder det ikke med bare plugg-adapteret. Google 220v til 110v converter så finner du sikkert noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Nå maser jeg mye om det samme.

Men, hvis en omformer kun er den adapteren som man plasserer utenpå originalstøpselet, så er jo det ikke så veldig komplisert, eller dyrt?

Eller snakker vi om mer avanserte omformere her?

Jeg tror det er noe du har misforstått her. Strømmen inn i Voodoo Lab er en helt vanlig strømledning lik den du bruker til datautstyr og annet.

Det er inne i Voodoo Lab PP2 at strømmen blir transformert til riktige spenninger. For at du skal kunne bruke en 110V Voodoo Lab PP2 her

i Norge må du kjøpe en omformer i tillegg. En som transformerer strømmen fra 120V til 230V. Dyrt og tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.