Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Time to Fly - Illusions


oyvi93

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Nå har jeg mikset og mastret en sang selv - er ikke veldig proff på det så vil gjerne ha en tilbakemld hvis det er noe jeg bør skifte på.

Ellers er dette den første sangen vår vi har skrevet. Heter Illusion (tekst finnes på myspace der).

Opptrådd med denne sangen 2 ganger og fått god tilbakemld, vil gjerne vite hva dere synes :)

Ris, ros - setter pris på alt.

http://www.myspace.com/timetoflymusic

Endret av oyvi93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillat meg å lage linken din klikkbar, da du åpenbart var for lat til å gjøre det : http://www.myspace.com/timetoflymusic

Da har jeg hørt sangen en gang, og dette var en snill og behagelig sang. Jeg liker den. Litt haltende komp, litt spinkel lyd på kompgitaren og for mye vreng etter min smak. Soloen satt som en kule da :)

Stå på!

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god låtide dette.

Første jeg legger merke til er at trommene er veldig diffuse og daffe i tillegg til at de ligger litt langt bak i lydbildet. Lydbildet er også slik at det er "hvert instrument for seg og ikke en helhet. Synes også at når refrenget kommer og det virkelig skal ta løs, faller det hele litt sammen. Du kunne nok gjerne spilt inn flere kompgitarer på refrenget, både dubbing av det som allerede er der i tillegg til en som kanskje gjør noe annet? Det burde også vært kor på refrenget, etter min smak. Ble litt kritisk dette, men det er det jeg hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audun - hvordan skal jeg få til at instrumentene ikke er for seg selv men som en helhet da? Jeg tenkte også på det med refrenget, fikk lyst til å legge på en gitar til og vi gjorde det men det ble bare for bråkete. Trommer var bare spilt inn med jack fra trommesettet, vet jeg burde gjort det på en annen måte men har ikke satt meg nok inn i det. Tenker å spille inn med midi fra nå av og mikse det ordentlig.

davidsen - Takk davidsen. Lyden er laget på data, har spilt direkte inn. Får en ny forsterker snart så kanskje jeg skal prøve å spille inn med den (har sm57).

Og skal se om det høres bedre ut med litt mindre vreng ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audun - hvordan skal jeg få til at instrumentene ikke er for seg selv men som en helhet da? Jeg tenkte også på det med refrenget, fikk lyst til å legge på en gitar til og vi gjorde det men det ble bare for bråkete. Trommer var bare spilt inn med jack fra trommesettet, vet jeg burde gjort det på en annen måte men har ikke satt meg nok inn i det. Tenker å spille inn med midi fra nå av og mikse det ordentlig.

davidsen - Takk davidsen. Lyden er laget på data, har spilt direkte inn. Får en ny forsterker snart så kanskje jeg skal prøve å spille inn med den (har sm57).

Og skal se om det høres bedre ut med litt mindre vreng ja.

Hvis du ikke har spilt inn trommene med ordentlig mikking, blir det vel slik ja. Det med helheten er jo veldig vanskelig å si noe konkret om annet enn at man må prøve med forskjellige EQ-settinger, panorering, effekter osv. Hvis du fortsatt har det sporet med den andre gitaren, kan du prøve igjen med å panorere gitarene til hver sin side. Hvis du fortsatt synes det blir bråkete, kan du prøve med mindre gain f.eks. eller med forskjellige lyd / EQ-settinger på gitarene. Hør også på miksen på forskjellige steder. Stereoen i stua, bilen osv.

Når det er sagt, kan det vel virke som min forrige post antydet at jeg syntes dette var dårlig. Det synes jeg ikke, men med litt jobbing kan det bli bedre. Jeg er langt fra noen ekspert på området selv, men driver på en del i ledige stunder og lærer/erfarer noe nytt hver eneste gang jeg holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låter mye bedre enn det du viste meg da vi hadde timer :)

men var det bass på sporet? den hørte jeg ikke, hehe

haha det jeg viste deg var fra mitt forrige band, og da spilte vi inn med vrengpedal og alt det der tullet :P

På mine monitorer hørte jeg bassen godt, skrudde den kanskje litt for langt ned på refrenget.

Sånn ellers da var det greit? eller hva bør tenke på til neste sang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.