Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Butikker i Oslo


Wreen

Anbefalte innlegg

Er tilfeldigvis i hovedstaden i helga, lurer litt på å se etter en ny gitar.

Er på jakt etter en Les Paul standard til en god pris, men nå lurer jeg da litt på hvor jeg burde gå for å handle?

Ligger jo flere butikker her, men kanskje noen her har noe erfaring og vet hvor det er god service og godt utvalg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilfeldigvis i hovedstaden i helga, lurer litt på å se etter en ny gitar.

Er på jakt etter en Les Paul standard til en god pris, men nå lurer jeg da litt på hvor jeg burde gå for å handle?

Ligger jo flere butikker her, men kanskje noen her har noe erfaring og vet hvor det er god service og godt utvalg?

Di fyre "store" butikkene ligger jo ikke så langt unna hverandre ... Du rekker sikkert innom alle på en time !

4Sound har to butikker i Oslo (Kongens gate & Trondheimsveien 2, eks. OP-Musikk og Imerslund), så har du RIFF og Myhrbraaten på Prinsens gate resp. Lybekkergata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke veldig mye erfaring, men var innom 4sound Kongens Gate og Riff en gang jeg var i Oslo, bare for noe rekvisita, og da var det veldig mye bedre service på Riff. Han jeg snakka med på 4sound visste jo såvidt hvilke strenger han hadde bak kassa.

Jeg skal ikke dømme butikker på så lite erfaring, og jeg kan jo for all del ha vært heldig/uheldig, men det er hvertfall den lille erfaringen jeg har.

Klart, kjøper man noe dyrt så får man antakeligvis ganske god service uansett hvilken butikk man drar til ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å kjøpe en ny Gibson Les Paul traditional hos 4sound i Kongens Gate. Jeg viste jo hva jeg ville ha og spurte igrunn ikke så mye, så handelen gikk raskt og jeg fikk prutet litt samt slengt med noe småtteri på kjøpet. Så var igrunn ingenting for min del å si på servicen.

Rakk ikke sjekke RIFF dessverre, men da prøver jeg det neste gang :-)

Nå gjelder det bare å komme seg hjem litt raskt sånn at jeg kan få plugget gitaren i forsterkeren ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jeg pleier å si at service ikke viser seg når man kjøper noe, det viser seg når noe går galt med det man har kjøpt.

Har hatt min Blackstar HT-1R inne til service, og ble møtt med en profesjonell innstilling til å finne en god løsning, selv når man kunne diskutere om det faktisk var en feil. Løst til det beste for kunden (meg). Takk til alle involverte hos Myhrbraaten i Lybekkergt. 3. :)

Ellers akan jeg si at jeg både hos Myhrbraaten og 4Sound har møtt en velvillig innstilling også til meg som handler på lavt budsjett. Har aldri vært noe problem å få prøve det man vil. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter har vel kanskje vært i Oslo nå, men for hvem som helst kan jeg nevne at jeg og bandet mitt var innom Hornaas Musikk i Storgata og opplevde veldig god service der. Vokalisten vår fikk gratis filing av bro på mandolinen sin, og de var generelt hyggelige og serviceinnstilte. Bra sjappe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Hornaas er at de har så jævlig mye rart, og alt for mange gitarer av laber kvalitet. Hender at de har noen kule bruktgitarer der, dog. Sikla lenge på en Gibson U2 de hadde der for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4Sound i Kongensgate var upåklagelige på både service ved kjøp av min LP AFD og ved litt småreklamasjon i ettertid.

Anbefalles.

Imerslund føler jeg var litt mer hovene i holdningen, derfor kjopte jeg i Kongensgate.

Ellers er Sandvika musikk i gågata i Sandvika en prima butikk. Alltid blide og tar seg tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Hornaas er at de har så jævlig mye rart, og alt for mange gitarer av laber kvalitet. Hender at de har noen kule bruktgitarer der, dog. Sikla lenge på en Gibson U2 de hadde der for noen år siden.

Det at de har mye rart er jo halve morroa med å gå der. Fikk prøve en bass-ukulele sist jeg var der. På amp låt den balletøft! Ukulele med tjukke gummistrenger. Helt sjuk sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.