Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wha for noe?


Kennedy

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg har lyst på en wah-pedal, og har et relativt begrenset budsjett. Jeg vil ha en ganske standard lyd, og jeg skal ikke prøve meg på noen Kirk-soloer med den. Crybaby er jo det beste, men Vox lager jo også klassiske wah-pedaler, og så vidt jeg har hørt er det også Vox som lagde originalen. Vox har to modeller jeg ser på, en veldig billig standard og en litt dyrere "luksusmodell", som fortsatt er litt billigere enn en standard Crybaby. Hvis den billigste Vox'en har bra lyd, kjøper jeg nok den, men hvis ikke, hvem av de to andre? Er det noen andre wah-er for under 1000 jeg kan se på? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke spiller Kirk-soloer blir det jo neppe mye gain. Har noen her hørt soloen på 'The Ocean' med Led Zeppelin?

PS. Fant nettopp ut at jeg har hørt på Bach's toccata og fuge i D-moll (Den til orgel) de siste fem minuttene. Skjønte at jeg bør ta en tur til platebutikken.

Edit: Noen som vet om det følger med strømadapter om jeg bestiller den fra RIFF?

Endret av Kennedy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke spiller Kirk-soloer blir det jo neppe mye gain. Har noen her hørt soloen på 'The Ocean' med Led Zeppelin?

PS. Fant nettopp ut at jeg har hørt på Bach's toccata og fuge i D-moll (Den til orgel) de siste fem minuttene. Skjønte at jeg bør ta en tur til platebutikken.

Edit: Noen som vet om det følger med strømadapter om jeg bestiller den fra RIFF?

Sannsyneligvis ikke noen adapter nei. mad.gif

Men det er "universell" plugg på den, eller boss plugg så viss du skal ha så kan du likesågodt kjøpe med en ordentlig adapter som passer de fleste pedaler..

Vox sin er ikke noe særlig med mye gain, nei.

Aldri vært noen særlig wah fan, men mye gain og wah blir nesten bare sånn "pitch shifter" opplegg så lenge du ikke har en

som er beregnet for blodmetall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L-O-L

Hvis han suger, hvorfor er han et så stort gitarikon da?

Jeg har aldri hørt noe særlig på ham, men slike utsagn er teite.

Kurt Cobain er også et stort gitarikon, betyr ikke at han var en flink gitarist. Stor og populær =/= dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i hvert fall bestilt pedalen nå, hvis noen lurte. Når jeg tenker meg om trenger jeg jo ikke adapter, batteriet bør holde lenge. Hvor lang tid tar levering, mon tro?

Og død (?), et slikt overstreket likhetstegn betyr vel at det ikke er likt, så du sier at hvis man er stor og populær er man ikke en dyktig gitarist?

Endret av Kennedy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i hvert fall bestilt pedalen nå, hvis noen lurte. Når jeg tenker meg om trenger jeg jo ikke adapter, batteriet bør holde lenge. Hvor lang tid tar levering, mon tro?

Og død (?), et slikt overstreket likhetstegn betyr vel at det ikke er likt, så du sier at hvis man er stor og populær er man ikke en dyktig gitarist?

Stor og populær betyr ikke dyktig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.