Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarer, Peiser og varmekabler.


Slash T

Anbefalte innlegg

Yeah, Nå begynner det å bli kaldt og glatt snart, og med vinteren kommer peiskosen.

Har gitarstashet nede i "kjellerstua", og der har vi fliser og varmekabler, og en fin peis. Begge deler blir brukt en god del utover vinteren, og jeg har tenkt litt på hvordan innvirkning dette har på gitarene.

Luftfuktigheten må vel gå rett i dass av all den fyringa? Og det er vel ikke så bra for gitarene? (er sikkert værre med akustiske gitarer men)

Gitarsjapper og slik har en sånn luft fukter eller hva fader det er. Men det blir vel ikke aktuellt siden de sikkert koster masse gryn.

Noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge temperaturen holder seg jevn' date=' kan det vel ikke ha så mye å si?[/quote']

Det er visst sånn at lufta blir tørrere om vinteren, og når vi da fyrer sånn at lufta blir varm, blir den jo ikke noe mer fuktig. Bare enda mer varm og veldig tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For solide lakkerte gitarer er det ikke veldig kritisk... De klarer seg fint så lenge bare temperaturen er jevn. Men mindre luftfuktigheten blir ekstremt høyt over lengre tid!

Kassegitarer burde ha jevnt klima.. Humidifiere finnes og koster ikke skjorta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessværre har jeg ikke boka for hånden nå, men i Lillebjørns Gitarbok står det om at man ikke skal henge gitarene på veggen, i sær ikke ytterveggen. Dette fordi de påvirkes av vær og vind eller noe. Det står bak der, bak leksjonene, og i den delen om tips og triks etc tror jeg. Hvis noen kunne sjekke hadde det vært flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.