Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips


3rl3nd

Anbefalte innlegg

hallo!

jeg skal kjøpe meg bass og forsterker. så jeg trenger litt tips, siden jeg egentlig er gitarist :).

jeg tror det blir en Fender Presicion mexico bass, noen meninger?. prisen på bass skal være rundt 4000-6000kr

når det gjelder forsterker har jeg sett litt på rumble serien til fender. forsterkeren skal koste rundt 2000-4000kr

jeg spiller mange forskjellinge sjangrer mest rock og ikke så mye metal og de tyngre sjangerne, så 5,6,7 strengsbass trengs ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha forsterker til hjemmeøving, eller skal du ha noe som funker på scenen også?

Jeg har ikke blitt imponert av Rumble-serien til Fender. Ville heller gått for en brukt EBS, men det kommer litt an på hvor kraftig forsterker du trenger.

Når det gjelder bass er det ikke direkte dumt med en mexico-P, men du får nok aller mest for penga hvis du finner en brukt G&L Tribute L2000 fra statene. Det er sinnsykt mye bass for pengene, veldig allsidige og gode å spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag. Jeg har alltid kjørt det våte signalet rett i PA via DI-ut og fått upåklagelig lyd av det :)

edit: Selvsagt, dersom man har en røramp til mange tusenlapper og kjører ampvreng og slikt så vil det jo fungere bedre å mic'e opp ampen, men når man har en transistorforsterker, eller kanskje tilogmed en modelleringsforsterker, så er det ikke veldig avgjørende om man bruker mic eller DI, utover at man kan i større grad eliminere scenelyd om man kjører DI, og det gjør det veldig mye lettere å kjøre lyd. Kanskje ikke SÅ viktig om man har dedikert lydmann, men når man skal kjøre lyd selv mens man spiller så er det utrolig deilig.

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant denne her på gitarhuset. jeg synes den var lekker og ikke så dyr. her er den http://www.gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=3062 noen som har prøvd den, hørt om den? står egentlig mellom denne her og Fender p-bass som er litt dyrere.

Jeg ville vært skeptisk til den der. Jeg har aldri hørt om merket før (ikke at det er en grunn til å avfeie den i utgangspunktet, men), og generelt pleier ikke B-strengene å være noe særlig tess på billigere bassgitarer (i fare for å generalisere litt, det gjelder selvsagt ikke alltid). Pickupen har også en meget utradisjonell form. Igjen, det behøver ikke være negativt, men jeg vil tro det er en grunn til at ikke flere begynner seg av den muligheten.

Til syvende og sist er det imidlertid brukeren som bestemmer hvorvidt et instrument er verdt pengene eller ikke, men det blir litt gambling innvolvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.