Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Orange kabinett


Madrugada

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg for noen måneder siden en Orange dual terror som er en 30 watts sammen med et Laney kabinett, nærmere bestemt et 2x12" med Celestion seventy 80. Det er et "billig" kabinett og jeg syntes ikke det passer med ampen. De andre jeg spiller med har komboer med 1X12 elementer så vanligvis pleier jeg å bare bruke det ene elementet som da blir lavere så jeg kan får riktig lyd, men bare 8 ohm.

Så spørsmålet er hvilket kabinett jeg skal kjøpe?

På musikkbutikken jeg kjøpte ampen og kabinettet kan jeg få de til å bestille inn mye og jeg kunne bytte kabinettet mitt inn igjen hvis jeg ville det.

Jeg har veldig lyst på Orange 112 med Vintage 30 element, Jeg tror lyden blir mye bedre med mathcende amp og kabinett, jeg har også tenkt på 212 Orange med vintage 30 og Blackstar 212 med vintage 30 som en venn av meg sier er veldig bra. Blackstar er også billigere enn Orange.

Din mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orange PPC112 er et bra kabinett :) jeg leter etter ett på bruktmarkedet men det er så og si umulig å finne der så du bør regne med å kjøpe nytt(selv om det kanskje er tanken her). Jeg har hatt framus 2x12 og det var knallbra i forhold til pris! Framus kan også endres til åpent kabinett ved å skru av en del av bakplata om du ønsker dette. Har du plass så gå for framus 2x12, ellers er orange 112 veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et Orange 212 høres jo ut som det rette til denne ampen! Har aldri hørt det, men det må bli bra å se på iallfall!

Ellers kan jeg uansett anbefale Marshall 1936v, det er 212. Bruker det til vanlig på NightTrainen, men har også testet det med stor suksess på Mesa/Boogie Roadster og Mark iii.

Det er lukket, og tight som bare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.