Gå til innhold
Kossoff

Finnes det noen med Gibson L6-S her inne?

Anbefalte innlegg

For 4-5 år siden testet jeg denne gitaren hos en kar jeg gjorde en byttehandel med. Jeg valgte da å ikke bytte til meg denne gitaren fordi jeg heller ville bytte til meg en Tokai og en akkustisk gitar. Jeg husker jeg har angret på det siden, den Gibsongitaren var dødsgod, jeg var bare alt for opphengt i at jeg skulle ha Strat.

Så, lurte på om noen hadde en liggende og kunne fortelle litt om dem. Er de like fet som jeg husker, eller er det bare noe jeg "husker"?

post-6907-0-51793500-1295596514_thumb.jp

Endret av Kossoff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke mange å se av disse lenger nei. Gitarister som Keith Richards, Ronnie Wood, Carlos Santana, Paul Stanley har brukt dem. De hadde vel lønn i både kropp og hals. og visstnok ganske bright lyd. Det fantes også en L-5 som hadde mahogny, litt tjukkere kropp og binding.

Keef med en L-5:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en DeLuxe versjon. Samme kropp, men med enklere elektronikk.Har hatt den siden jeg var 14. Begynner å bli noen år nå... :-)

Dønn lik den Mike Oldfield spiller på her:

Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en kopi, en japansk no-name sak med skrudd hals. Fin i treverket, skikkelig baseball bat-hals, og noen jalla singlecoils forkledd som humbuckere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.