Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp


Gjest Don_Corleone

Anbefalte innlegg

Det er en kopi av noe slag. Gibson har aldri laget en Les Paul med den finishen. Dessuten kan man se på fasongen på kroppen, hodet at det ikke stemmer med Gibson. Et av de bildene som var med i annonsen din, viste påskrudd hals. Det har heller aldri Gibson gjort. Originalt er de limt.

Når det gjelder hva det er, har jeg prøvd å søke litt på nettet, og det eneste jeg fant var en review på Harmony Central der det var snakk om en Jack Daniels LP som var produsert av Peavey, men det var ingen bilder, så jeg kan ikke si om det var samme gitar.

Står det noe bakpå halsplata? Headstocken? volum/tone-pot'ene? (skru av bakplata...) pickupene

Sjansen er rimelig stor for at dette er et kinesisk/asiatisk produkt.

Litt flere/mer detaljerte bilder hadde kanskje hjulpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke en Gibson Les Paul. Det er etter all sannsynlighet en asiatisk produsert gitar i den rimelige enden av pris-skalaen.

Hvor kjøpte du gitaren og hvor mye betalte du for den? Jeg tipper pris/kvalitet ligger i 1-2 tusen området.

En Peavey gitar med JD motiv er det forøvrig neppe, da disse er basert på en kjent Peavey serie gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke en Gibson Les Paul. Det er etter all sannsynlighet en asiatisk produsert gitar i den rimelige enden av pris-skalaen.

Hvor kjøpte du gitaren og hvor mye betalte du for den? Jeg tipper pris/kvalitet ligger i 1-2 tusen området.

En Peavey gitar med JD motiv er det forøvrig neppe, da disse er basert på en kjent Peavey serie gitarer.

Ok, da utelukker vi det med en gang.

Edit: Her er forresten Peaveyen: http://www.electricg...Electric-Guitar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står faktisk der at merkenavnet er Peavey, så da var jeg kanskje ikke helt på jordet likevel?

Prisen er oppgitt til 152,63 dollars som er 889 norske kroner pr. i dag. Det gir en liten indikasjon på hva dette er. I Norge ville den kanskje kostet 1500-2000,- i butikken.

Edit: ser den koster 245 dollar inkl frakt. Det er ca. 1400 norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står faktisk der at merkenavnet er Peavey, så da var jeg kanskje ikke helt på jordet likevel?

Rent bortsett fra at dette er en side som selger kinesiske kopigitarer.. Så den er vel like mye Peavey som Gibson gitarene til 200$ er Gibson :)

For å være tydelig - Dette er en kinesisk "kopigitar" bortsett fra at den ikke er en kopi av en eksisterende modell, men en Peavey er det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kikket litt rundt på den siden så kom jeg fram til samme konklusjon

Jeg forstår helt hva du mener - men det var en litt morsom setning uansett :)

Nja 1/2 morsom? :)

Konklusjonen er i alle fall at dette er en typisk tusenkroners gitar og den er ikke i handelen i vår del av verden, da det altså dreier seg om en kinesisk produsent som selger plagiater av kjente merkevarer som ikke kan omsettes på lovlig vis i land med lover om merkevare beskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at når man ser nede på siden så er det en nordmann som har tatt inn en del av disse gitarene - og dermed sikkert selger dem her til lands. Ser videre også at han har tatt inn såkalt Fender, LTD og ESP gitarer....

Nå skal ikke jeg skrive injuriende konklusjoner her, men man kan jo tenke seg hva han driver med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig. Merkelig at de da kaller den en Peavey når den ikke ligner den aktuelle Peaveyen i det hele tatt, men ligner mer på en LP.

Hadde også vært interessant om trådstarter kunne svart på spørsmålet om hvor han kjøpte den. Hvis han har kjøpt den av noen her i Norge i den tro at det er en Gibson Les Paul, bør jo faktisk trådstarter anmelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JD lager egne gitarer.. Og de skal være av rævva kvalited, derfor lav pris. :)

JD lager nok ikke gitarer. Men de har fått fremstilt ymse modeller med deres branding på av noen ulike produsenter. Jeg tror neppe gitarene fra f.eks Peavey er spesielt dårlige, modellen de er basert på er i alle fall ikke regnet som dårlige gitarer.

Uansett, dette er ikke en gitar JD har fått produsert. Dette er en en gitar produsert av de samme folkene som lager Gibson og Fender kopier fra Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.