Gå til innhold
EvenVj

Bytte tone knob med killswitch

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en killswitch til gitaren, og har egentlig ikke så veldig lyst til å drille hull i den med tanke på feil jeg kan begå og finishen. Så jeg tenkte at jeg kunne ta av tone knotten siden jeg ikke bruker den så mye. Gitaren jeg har er en ESP LTD EC-1000 deluxe, men jeg finner ingen måte jeg kan ta av knotten med. Siden den tradisjonelle "håndkle under knotten " måten ikke virker, og jeg kan ikke bare dra den av heller. Knotten har et lite hull på siden, men jeg finner ikke noe spor som jeg kan sette skrujernet inn i. Finnes det en måte, eller må jeg bare drille et hull?

Setter pris på om dere ikke svarer negativt hvis det er noe jeg ikke vet, eller kan. Spiller vanligvis akustisk, se. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lille hullet på siden huser etter all sannsynlighet en liten unbraco skrue e.l. - du MÅ løsne denne for å få av knotten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en killswitch til gitaren, og har egentlig ikke så veldig lyst til å drille hull i den med tanke på feil jeg kan begå og finishen. Så jeg tenkte at jeg kunne ta av tone knotten siden jeg ikke bruker den så mye. Gitaren jeg har er en ESP LTD EC-1000 deluxe, men jeg finner ingen måte jeg kan ta av knotten med. Siden den tradisjonelle "håndkle under knotten " måten ikke virker, og jeg kan ikke bare dra den av heller. Knotten har et lite hull på siden, men jeg finner ikke noe spor som jeg kan sette skrujernet inn i. Finnes det en måte, eller må jeg bare drille et hull?

Setter pris på om dere ikke svarer negativt hvis det er noe jeg ikke vet, eller kan. Spiller vanligvis akustisk, se. :)

Ser ingen grunn til at noen skal gjøre det heller! ;)

Å lage et lite hull, skal ikke være problematisk. Så lenge man lager det lite, og heller øker med behov istedenfor å lage de for store..

Jeg vet ikke hvor store disse killswitchene er, men pass litt på. Det kan være at det er litt for store hull som er laget for tonepotten.

Men det kan gå også! Uansett, det verste som kan skje er at du blir nødt til å skru på potten på plass.

så lenge man er nøyaktig, så bør det gå bra å borre et lite hull. Bare tenk godt gjennom hvor du vil ha det.

Er det den store knotten du sliter med å få ut, eller selve potmeteret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hullet er rundt, men et godt stykke inni det hullet sitter det en ørliten unbraco skrue som grunnet den lille dimensjonen kan se ut som bare en runding.

Jeg tipper knotten ser omtrent slik ut:

gold_knob.jpg

Angående eksisterende tonepot-hull kan du bare benytte skiver e.l. hvis hullet er for stort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.