Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Matte finish'en på Epi


Carpal67

Anbefalte innlegg

Dat var jeg igang.

Det ble 320 grit firkantede matter som jeg kutter i to....trengte ikke borrelås på matten da den fester seg lett til maskinen.

Grunnen til at jeg bruker maskin er at du får en finere og jevnere finish....den etterlater seg ikke en eneste stripe, og det går rimelig fort.

Er ferdig med baksiden og det ser godt ut til nå^_^

P.s Det er meningen å polere tilbake litt av glansen med bil-polish etterpå, så det er bare en fordel at mediet er litt grovt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dat var jeg igang.

Det ble 320 grit firkantede matter som jeg kutter i to....trengte ikke borrelås på matten da den fester seg lett til maskinen.

Grunnen til at jeg bruker maskin er at du får en finere og jevnere finish....den etterlater seg ikke en eneste stripe, og det går rimelig fort.

Er ferdig med baksiden og det ser godt ut til nå^_^

P.s Det er meningen å polere tilbake litt av glansen med bil-polish etterpå, så det er bare en fordel at mediet er litt grovt.

320 er ikke litt grovt, det er jæ...g grovt :D 1500 og vann hadde nok gitt et bedre sluttresultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 er ikke litt grovt, det er jæ...g grovt :D 1500 og vann hadde nok gitt et bedre sluttresultat.

Nope....det er ikke sandpapir det snakkes om. Det er av nylonstoff som minner om en gryteskrubb.

Jeg kjenner det knapt i huden etter å ha pusset en hel del for hånd nå.

Sjekk denne tråden , så ser du hva jeg mener.

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 på maskin er alt for grovt for f.eks underlag før lakkering, så jeg mener nå fortsatt at du beveger deg på utrygg grunn, men hvis dette gir deg den finnishen du ønsker så er det jo greit. Men jeg er stygt redd for at du vil se pussemønster/riper så fort du polerer litt.

320 grit er 320 grit uansett medium vil nå jeg påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320 på maskin er alt for grovt for f.eks underlag før lakkering, så jeg mener nå fortsatt at du beveger deg på utrygg grunn, men hvis dette gir deg den finnishen du ønsker så er det jo greit. Men jeg er stygt redd for at du vil se pussemønster/riper så fort du polerer litt.

320 grit er 320 grit uansett medium vil nå jeg påstå.

320 er for grovt for lakkering ja, men jeg skal polere glansen opp etterpå. Grunnen til at jeg har brukt maskin på flatene er nettopp for å unngå pussemønster.

Om jeg hadde brukt 320-papir på huden i hånda, ville den blitt ru med en gang og blodig etter en liten stund. Med dette mediet kiler det bare(jeg har prøvd), og jeg tror jeg hadde fått varmgang i hånda lenge før huden tok slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope....det er ikke sandpapir det snakkes om. Det er av nylonstoff som minner om en gryteskrubb.

Jeg kjenner det knapt i huden etter å ha pusset en hel del for hånd nå.

Sjekk denne tråden , så ser du hva jeg mener.

A-ha! Det forklarer saken :) Jeg var så dum at jeg trodde det var sandpapir du snakka om, og så for meg en nedpussing hvor lakkflakene fløy til alle kanter :lol:

Resultatet til han kis'n på mlp ser jo utrolig bra ut. Gitaren ser litt mer "Gibson Custom" ut etter "døllinga". Du må legge ut noen bilder etter hvert da!!

Bare som en sidenote: Jeg fikk en Les Paul Standard Faded omlakkert engang, og han som la klarlakken fikk en liten boble som måtte fjernes. Jeg brukte "pussesvamp" på 1500, og etter polering så jeg godt ripene. Cluet, sa lakkereren, var å pusse varm lakken slik at den fylte igjen av seg selv, men det er utrolig mye arbeid.

Endret av Byljer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den nesten ferdig.....fant noen helligdager etter poleringen, så jeg tar resten i morgen. Resultatet ble som jeg håpet på.....ser litt ut som satin-finish.

Bilder ja.....jeg har tatt så mange bilder at jeg snart spyr, men det må være noe galt med innstillingene på kameraet....bildene blir ikke skarpe uansett hva jeg gjør. Fant akkurat ut at lysmåleren sto på utendørs-måling...kanskje det har noe å si.

Får ta noen nye i morgen.

Her er etpar som det går ann å få littegranne utav.

post-4412-0-73087900-1295387794_thumb.jp

post-4412-0-12925200-1295387845_thumb.jp

post-4412-0-61918400-1295388276_thumb.jp

post-4412-0-29988100-1295388286_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.