Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Inspirasjonstørke!!


Gjest

Anbefalte innlegg

gitarlærer funker veldig bra. Da har du en som kan si "lær dette". Så lærer du det, og du er blitt litt bedre til å spille gitar.

Gitarlærere er også flinkt til å oppmuntre og sann, skryte og gi konstruktiv kritikk. skaff deg en sann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg gjør hvis jeg går litt lei er å lære meg en ny låt, skaffe meg backin track til den, gå ut i mitt "lillestudio", ikke at det er et studio, men PC, amp, gitar osv har jeg der, mer øvings lokalet/øvingsrom, men men.. Så plugger jeg inn gitaren, plugger inn mp3/ipod, setter på backin' tracket å spiller å rocker, det er skikkelig fett! :D Men har du band så er jo det bedre å spille med bandet da.

En annen ting er som nettrom sa å se på filmer, få ny inspirasjon og spille deretter.. Eller lage nye riff/låter å spille de inn osv..

Håper noe av det kan være til hjelp! :wink:

Hans Majestet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!! :)

Vel.. Faen og da.. Det var det forholdet! Må finne meg ei ny som spiller bass!

Men takk for mange gode tips! Jeg har i varierende grad benyttet meg av alle i løpet av helga og jeg tror det var midt inne i en øl-og-Fantomas-session jeg fant tilbake til spillegleden! :D Er ingenting bedre en å tømme hodet totalt for preferanser og finne gleden i bare lyder og støy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karsk kan da vel umulig smake godt...

Pass deg, det er trøndere her på forumet, og akkurat nå tråkka du på tåa mi, samt at du knuste halve mitt hjerte og spottet hele mitt liv fra jeg var 14 til 25! :D

Bland pulverkaffe, varmt vann og sånn passe dårlig heimert. Nam!

Når det gjelder ide-tørke... Jeg liker å sette på gammel musikk, gjerne som nettrom sier, en video. Da får man høre tøff musikk med en lyd som høres ut som om den er spilt inn i ei stue. Gammel David Bowie, The Who.... Det gir iallfall meg inspirasjon. Alkohol funker dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se Jeff Beck live!

Dra med fly (ikke Ryanair) til de landene hvor den gamle mannen utfører sine magiske gitartriks, og bli inspirert.

Eller last ned noen videoer fra det store nettet. Eventuelt kjøp noen greier. Ta kontakt med MEG hvis du har lyst på noen superinspirerende Jeff Beck filer. Ikke la dere lure av alt det dårlige han har vært med på. Jeg sitter på det beste.... tror jeg. Håper vel egentlig ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.