Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jazzmaster


svenni

Anbefalte innlegg

Ja du skulle gått for en Classic Player Special :) den er ferdig "modifisert" og kommer med gode pickups rett fra fabrikk!

Du burde antagelig bytte brua til en tuneomatic type bru.

Når det gjelder pickups er det mye å velge mellom. lollar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller lefty, så Japan modellen er den enest som er tilgjengelig i venstrehendt -_-

Tenkte litt på Antiquity til duncan, har det i stratten min og de er jeg stor fornøyd med.

Hva er det som er modifisert på Classic player i forhold til Japan modellen?

Endret av svenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bytt til tune-o-matic, kjøp heller en mastery bridge. Koster mer, men du slipper å drille nye hull til studsene ettersom den er retrofit. I tillegg holder den bedre på stemmingen ved tremolobruk da sadlene er runde og ikke skarpe som på tune-o-matic (med mindre du går for en med rullesadler).

Når det gjelder pickups er visst Novak veien å gå.

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er en streit, men i lengden kjip løsning. Du mister også mye av moroa som ligger i tremsystemet, de morsomme (u)lydene som strengelengden mellom tremoloen og stolen lager. Sier det igjen - skaff deg en mastery bridge.

Takker så mye for tips, blir nok en mastery bridge på meg :)

Er det andre mods som er vanlig på Jazzmaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste anbefaler å shimme halsen for å øke vinkelen over strengestolen, men det opplever jeg ikke som nødvendig men en mastery bridge.. Ellers er det delte meninger om rhythm-"kanalen". Noen liker den (jeg syns den er knall), mens andre syns den er overflødig og fjerner den. Når det gjelder pickups så er det mange som liker de som står i american reissuene, uten at jeg kan uttale meg om de. Jeg syns ikke stock Japan-pickups låter så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til lyd, problemer og modifikasjoner, så vil jeg anbefale deg å vente til du har fått gitaren før du tenker for mye på dette. Ting som ikke nødvendigvis hadde vært noe problem for deg kan fort bli det om du på forhånd får innprentet meninger om ditt og datt og dermed er psykisk forberedt på at de og de tingene er feil/dårlige.

Jeg har ikke kjennskap til gitaren, bare så det er sagt, og kjenner heller ikke deg, så om dette faktisk vil skje skal jeg ikke si noe om, men jeg ville likevel anbefale deg å få gitaren og prøve den ut først, og så spør om det er spesielle ting du er misfornøyd med, mtp at du alt har kjøpt den uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Tune-o-maticen er et "problem" på gitaren, tror jeg er en smaksak. har prøvd en jazzmaster med, og en uten buzz stop, og personlig merka jeg ikke mye forskjell, ulyd-"mengden" blei jo litt redusert da, og jeg tror at den holder strengene bedre på plass over brua hvis du har den (det er forresten det som folk klager over med stock brua, at E og A strengen kan bli dyttet av hakket.) Det mest normale alternativet til orginal burua på disse gitarene, er å Bytte den ut med en Mustang bro., den fjerner problemene med strengen som faller av, og gitaren holder tuningen lengere hvis du bruker vib-armen aktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.