Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive til Valveking?


Severin

Anbefalte innlegg

Jeg fikk aldri prøvd å bytte hverken elementer eller rør på min egen før jeg solgte den, men basert på hva jeg har lest så har jeg inntrykk av at elementskifte gir et helt nytt liv til ampen. Noen mener også at spesielle typer rør også gir en god oppgradering, men da snakker vi fort rør som til sammen koster mer enn et V30-element har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ampen er egentlig ikke så ille til å være såpass billig som den var. Elementet som sitter i er hinsides dritt og låter skikkelig papp. Med bytte av et element som sitter i de dyrere forsterkerene så blir det mer definert og tight lyd i den. Da fungerer plutselig den klasse a/ab forsterker endringen og. Og som du ønsker lengre oppe i tråden, så hjelper en boost pedal forsterkeren slik at du faktisk får god distortion / overdrive også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i stedet for å bytte rør kan jeg like greit bytte elementer?

Det inntrykket jeg har er at med mindre rørene faktisk er utslitt så har du mer igjen for å kjøpe et Celestion-element til 500kr enn å kjøpe rør for 500kr.

Men om andre har andre erfaringer så rett meg for all del!

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.