Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive til Valveking?


Severin

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til anskaffelse av en overdrive pedal av noe slag til Valvekingen min, da jeg ikke er helt fornøyd med lyden jeg får ut av den. Kjører jeg på med gainbosten hele tiden, blir det brått for mye diskant, og uten boosten blir det litt pjatt. Spesielt når det kommer til riffing og palm muting at det er tamt. Ett eller annet som kanskje kunne dratt lyden litt mer i 6505 rettning, hvis det er mulig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva man er ute etter. For å pushe ampen uten å bli ekkel i diskanten funker den bra - men den vil ikke gi samme karakteristikk i mellomtonen som en TS-9 nei.

Et annet, litt dyrere, valg som jeg har tenkt å prøve ut selv, men som jeg ikke har fått (tid til å) gjort enda er Mad Professor Sky Blue Overdrive. Har egentlig veldig troen på den. Har også en plan om å putte alle MP og Xotic boostene/overdrivene på et brett (kanskje sammen med min orginale TS9) og sammenligne side-by-side, jeg må bare få utlevert en dag ekstra i uka først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er det valveking-combo du har?

Der jeg jobba før, kjøpte vi inn en valveking topp, men med 6505-kabinett, det gjorde enorm forskjell i forhold det originale kabinettet. IKke noe problem med palmmuting og riff der i gården. Men hvis du har combo, er vi vel like langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det valveking-combo du har?

Der jeg jobba før, kjøpte vi inn en valveking topp, men med 6505-kabinett, det gjorde enorm forskjell i forhold det originale kabinettet. IKke noe problem med palmmuting og riff der i gården. Men hvis du har combo, er vi vel like langt...

Er nok en combo det er snakk om her, ja <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.