Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

FX loop i Orange rocker 30


thombek

Anbefalte innlegg

Ta kontakt med hucker, han kan fikse det. Han er vel ikke særlig aktiv på forumet lenger, men jeg regner med at han får beskjed på email hvis du sender ham en PM :) Var snakk om at han skulle ordne det for meg da jeg hadde JCM800. Det er visst ikke store inngrepet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en mail fra Ernst Nærø i dag. Han tar rundt 1500kr for fx loop. Leste på Orange forumet hva Ade Emsley (mannen som lager forsterkerene) mener om fx loop i rocker 30 og AD30: If the Rocker 30 would have sounded as good with an FX loop, I would have designed it with one! But it did`nt! So I did`nt!

Må si jeg ble litt i tvil nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det.. Jeg syns ikke det er verdt 1500kr..

Jeg har ikke studert krettsene til Orange, men jeg tviler på at det er store jobben å koble en f.x-loop mellom preampen og powerampen. En som har gjort det før, kan mestre jobben på 1.2.3..

Alternativt kan du jo sjekke ut Orange Thunder 30?

Litt annen amp da, men kan være det lønner seg å bytte ut Rocker'n mot en Thunder? Kan jo også være at du liker Thunderen bedre.. Hvem vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en mail fra Ernst Nærø i dag. Han tar rundt 1500kr for fx loop. Leste på Orange forumet hva Ade Emsley (mannen som lager forsterkerene) mener om fx loop i rocker 30 og AD30: If the Rocker 30 would have sounded as good with an FX loop, I would have designed it with one! But it did`nt! So I did`nt!

Må si jeg ble litt i tvil nå.

En fx loop kan da ikke forandre lyden i en forsterker??. Ved at signalet i preamp får litt lengere kabler å passere igjennom :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt mye voodoo ute og går når det er snakk om gitarutstyr. F.eks. dette med overprisede Tubescreamer-kloner som absolutt skal kategoriseres under et fransk navn fordi det er så ultrafett...

Jeg merker ihvertfall ikke noe forskjell når jeg slår loopen av og på på ampen min, og da med over tolv meter kabel i loopen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.