Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 M9 rett i PA?


Konnis

Anbefalte innlegg

Kort oppfølgingsspørsmål; M9 har ikke ampsimuleringer, men bare effekter. Og den infoen jeg finner på nett viser at folk flest har en dings til (enten en effektpedal med ampsimulering som Vox Tonelab eller SansAmp et-eller-annet, eller en DI-boks). Nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppfølgingsspørsmål; M9 har ikke ampsimuleringer, men bare effekter. Og den infoen jeg finner på nett viser at folk flest har en dings til (enten en effektpedal med ampsimulering som Vox Tonelab eller SansAmp et-eller-annet, eller en DI-boks). Nødvendig?

Du vil jo få lyd rett i PA, men det vil ikke låte bra. Så da bør du nok ha enten en amp eller en eller annen sak som simulerer gitaramp(er). Å koble den i en DI-boks blir det samme som å koble rett i PA bare at du får et balansert signal inn i PA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som revygruppa leier inn noen proffe folk til å drive lyden som tilsynelatende har bokser som fikser dette. Så skal vel gå greit.

For nysgjerrighetens skyld; hva heter slike bokser som gjør at man kan kjøre effekter rett i PA? Går H&K Red Box under denne kategorien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en litt avansert DI. Den har kab simulering, men ikke ampsimulering. Såvidt jeg kan se er den konstruert for å kunne brukes på line-outen på gitaramper.

Igjen: veldig usikker på om du vil oppnå det du håper på uten ampsimulering, men det er mulig det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber ikke jeg med lyd, men tror ikke du skal ta sjangsen at lydfolkene har med seg noe annet en ordinære DI-bokser.

Jeg har i hvert fall ikke vært borti noe annet en vanlige DI-bokser når jeg har vært på jobb.

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt- ja.

Eller, nei.. Du kan selfølgelig stappe den inn der, jeg kan jo også parkere bilen min på en mixer for eksempel. Men hvor bra det funker er en annen sak. Line 6 X3 de der er mer tilpasset bruk rett inn i et pa anlegg, uten behov for en forsterker siden de har innebygde amp-simulatorer.

Hvis du bruker en distortion effekt fra M9 rett inn i miksebordet kommer det til å låte fælt. Men andre effekter com Chorus, delay osv bør låte greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.