Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Koble forsterker topp til høyttaler?


Seb

Anbefalte innlegg

Kan jeg bare bruke rørtoppen koblet til en høytaler på en konsert slik at jeg slipper å drasse på det svære kabinettet? (ved tanke på transport)

När du skriver høytaler, menar du en PA-högtalare eller menar du ett kabinett? Jag tolkar det som om du menar PA-högtalare och då är det inte bara bara att koppla in toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener høyttaler som i PA høyttaler eller scenemonitor, er svaret i utgangspunktet nei, så fremt ikke nevnte høyttaler har jackinngang og riktig motstand. (ohm) som matcher toppen. Det er uansett ikke sikkert at det vil låte noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mente høytaler

Eh ja. Et gitarkabinett inneholder høyttalere, scenemonitore inneholder høyttalere, PA-høyttalere inneholder..... Ja, nettopp: Høyttalere. Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på her, men hvis sørsmålet er om du kan bruke den toppen på et kabinett som inneholder èn høyttaler, er svaret ja, så lenge impedansen stemmer med utgangen på forsterkeren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...
18 minutter siden, Roger Lindhjem skrev:

Det går helt greit. Jeg har en tilsvarende forsterker som jeg har koblet opp mot 2 stk 8 ohms pa-høyttalere. Det er en bryter bak på forsterkeren som du kan switche mellom 4 og 8 ohm. Passe bare på at den står på 8, hvis det står det på høyttalerene dine. Har hatt null problemer med det. ;)

Nesten 8år gammel post.
Gratulerer.

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.