Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan montere tremlo arm på stratocaster


Gitartrollet

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvordan jeg skal montere tremloarmen på stratocasteren min, av typen "Squier vintage modified strat sss sbfmt"? Jeg har prøvd å skru den inn; det går lett til å begynne med, og så tyngre og tyngre. Når jeg har fått den inn er det som om den sitter fast, det blir ikke noe "vibro" med mindre jeg tar i så det knaker i gitaren. Dreier jeg tremloarmen motsatt vei i forhold til da jeg skrudde den inn, så skrur den seg ut igjen.

Som dere skjønner så har jeg aldri brukt gitar med tremloarm før. Jeg legger ved et bilde av bridge-området på gitaren.

post-7964-0-41367200-1295292616_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare skru ja. Om den skal være løs eller ikke blir en smaksak, men det er ikke noe problem å skru den så langt inn at den holder seg i ønsket posisjon.

Hvis du må ta i mye for å høre noe endring i pitch, bør du kanskje fjerne en fjær eller to fra vibsystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som fjærene til tremoloen er for stramme. På baksiden av gitaren er det et stort lokk med 6 hull i. Skru av dette lokket, under ser du fjærene og undersiden av tremoloen. Fjærene strammes med skruene som peker mot halsen. Slakk disse, og tremoloen vil løfte seg fra gitarkroppen. Slakk skruene en kvart/halv omdreining hver, stem gitaren og sjekk om tremoloen står bra, rund 3-5mm fra kroppen.

Tremoloarmen vil som andre gjengede ting sitte fast om den skrus for langt inn, personlig liker jeg at den er løs og peker i gulvet med en gang jeg slipper den.

Håper dette løser problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som fjærene til tremoloen er for stramme. På baksiden av gitaren er det et stort lokk med 6 hull i. Skru av dette lokket, under ser du fjærene og undersiden av tremoloen. Fjærene strammes med skruene som peker mot halsen. Slakk disse, og tremoloen vil løfte seg fra gitarkroppen. Slakk skruene en kvart/halv omdreining hver, stem gitaren og sjekk om tremoloen står bra, rund 3-5mm fra kroppen.

Tremoloarmen vil som andre gjengede ting sitte fast om den skrus for langt inn, personlig liker jeg at den er løs og peker i gulvet med en gang jeg slipper den.

Håper dette løser problemet!

Er nok dette som er problemet, min første gitar brukte jeg ikke vib armen på, så stramma opp..

bare løsne fjerene så går det nok bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.