Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

kretskort-etsning.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger å etse noen kretskort til noen pedalprosjekter. Jeg har ikke gjort det siden videregående, og der hadde vi utstyr som jeg helt klart ikke har tenkt å investere i for hjemmebruk.

Jeg skjønner at natriumpersulfat i små etsekar er tingen, men hvaslags beholdere og kar trenger jeg egentlig? Alle guidene jeg finner på internett bruker stort sett bare tilfeldige plastgreier, men produktsiden på elfa sier helt klart at man IKKE skal bruke plastflasker ihvertfall til lagring av ferdig etseveske.

Er det noen her som faktisk _vet_ hvilke materialer jeg skal bruke?

--Gunnar

Endret av Fremmed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker plastkar av typen Biltema/IKEA/Nille/Clas som koster ca 5 kroner. Hvis du gjør det riktig er etsingen over på en halvtime, og syren rekker ikke å herde eller ødelegge vanlig Nille-plast på denne tiden. Hvis du skal la syrebadet stå og kose seg over fellesferien kjøper du et syrefast plastkar til noen tiere.

Til oppbevaring bruker jeg syltetøyglass. De har blikklokk og tåler ikke veldig mye syresøl. Hvis du er slurvete bør du heller bruke sånne brungule flasker med bakelittkork som er vanlig på kjemilab og apotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.