Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trommer i Cubase SX 2.2.0


Anbefalte innlegg

Her kommer enda et idiotisk spm fra meg :mrgreen:

Installerte cubase idag og tok opp noen gitar riff, så tenkte jeg jeg skulle "programmere" noen trommer, men hvordan i helvete gjør jeg det!?

Finner ikke den trommedingsen en gang! er det en plug-in jeg må ha for å kunne gjøre dette?

Lykke til med å svare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det funka en stund.. helt til jeg installerte Cubase på nytt. Fant de på dc++ het "Drumkit for Cubase" el no...

Men nå funker det ikke igjen :evil:

Noen som kan hjelpe meg. ligger noen bilder fra cubasen min på http://www.home.no/berrum hvis det hjelper. hva gjør jeg galt? jeg får jo faen ikke no lyd i trommene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lyd av den enkle grunn at du ikke har sagt hva slags lydkilde du skal bruke på midisporet ditt.

Se på bilde2:

Du har merket MIDI01 i tracklist, og hvis du ser i Inspectoren så står det "not connected" ved out....(under all MIDI inputs)

Du må trykke i det feltet hvor det nå står not connectet og velge den lydkilden du vil ha, i ditt tilfelle Drumkit from hell.

Hvis du ikke finner dette der, er det fordi du ikke har slått det på. Trykk F11 (evnt devices- vstinstruments) og slå det på der.

Da skal det funke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha skikkelig kvalitetstrommer så går du for Drumkit from hell eller BFD.

Disse er programmert i layers, noe som betyr at når du skrur ned volumet på et slag så velges et sample som faktisk er spilt inn med et svakere slag. Disse har også innlagt ambience, en mic i rommet som tar opp romlyden. Kan sees på som overheader. BFD har også noe som kalles bleed, at trommene påvirker hverandre; et slag på basstromme gjør at det skurrer i seideren på skarpen.

Disse to låtene er begge programmert med BFD:

http://www.snotpope.com/downloads/bulldog_..._true(VSTi).mp3

http://www.snotpope.com/downloads/i_wish.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hmm.. det står så mye rart om emnet her og jeg skjønner ingenting.. lasta ned noe trommegreier, men det funka ikke for meg..:( hvordan skal jeg få trommegreiene jeg laster ned inn i programmet?:P

tror jeg har misforstått noe hera, for jeg lasta bare ned ei fil, åpna den i winrar og la ei "vstplugins" mappa, men tror ikke det er slik man skal gjøre det..:P men, hvordan skal man gjøre det? :x

takk...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.