Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny stålstrenger til 15 000


johs

Anbefalte innlegg

Har en billig utgave av Gibsons dreadnought gitarer, og synes den er veldig god å spille på.

Den har en noenlunde tykk hals men er likevel behagelig og lettspilt med meget bra lyd.

Men er usikker på om denne kan sammenlignes da jeg aldri har testet en songwriter (Har bare siklet på dem ^_^ )

Jeg blei vel egentlig anbefalt både Taylor og Martin gitarer før Gibson, men endte opp med gibsongitaren, hovedsaklig pga pris, men angrer ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er å kjøpe gitar i en slik prisklasse veeeldig subjektivt, man må nesten bruke litt tid, gå rundt i forskjellige sjapper, og sette seg ned, og rett og slett få selgeren til å finne frem alt han har å tilby innen din prisklasse. Slik var det for meg iallefall, det føltes rett og slett bare rett, jeg hadde også ca 15000 kr å bruke, og endte opp på en av de billigste alternativene jeg prøvde, Martin 1 serie. D-1E for å være spesifikk, som jeg for 9000 kr på 4sound i haugesund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er med forrige poster. hva man liker er svært subjektivt, og, det er ikke alltid like lett å vite hva man egentlig vil ha, selv om man prøvespiller. mitt tips er å kaste seg uti det og kjøpe hva du først faller for, (gib songwriter deluxe?), og ha denne en stund. viser det seg at den ikke var den rette er det jo bare å selge og prøve en annen.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei johs.

Jeg har en Gibson Songwriter Deluxe EC som jeg fikk til konfirmasjonen min(koster jo 28 000 i Norge - men fikk den for 14 000 i USA)

Dette er rett og slett en fantastisk gitar. ville ikke byttet den mot noe. Synes det er perfekt hals for meg, utseendet er akkurat slik jeg vil ha det og den låter knall! En ting er at akustiske gitarer kan låte litt forskjellige selv om det er samme modell - så hvis du har muligheten ville jeg prøvd den ut, evt. flere av samme modell og finne den du likte best.

Ikke dumt kjøp hvis du går for songwriter deluxe :)

bare komme med noen spørsmål hvsi du lurer på noe ang. gitaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en Martin D-35( USETT), og det er per dags dato den deiligste, peneste og best låtende gitaren jeg noensinne har spilt på :) Betalte 15 000 for den nøyaktig. Hvis du er interessert i noe av det samme, send en PM til meg, så forklarer jeg nærmere! :) absolutt det beste jeg har spilt på noen gang, Taylor- og Gibsongitarer i samme klasse låt og føltes forferdelig i forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk litt på hva du hovedsakelig skal bruke den til. Strumming, fingerpicking?

Dette kan være avgjørende for om du bør velge en dreadnought eller en 000/OM.

Scalelenght på hals (25,4" eller 24,9" hos Martin) er noe å vurdere om du skal bruke den mest til fingerpicking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.